Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Nogle der kan hjælpe mig med et par spørgsmål

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed

Overskud af firma 90.000 kr ( stående på kontoen efter privat hævning )
Privat hævning/løn 20.000 kr

Privat hævning er indberretet i forskuds samt årsopgørelse under rubrik
( overskud af virksomhed ) der er betalt restskat af dem

Mit spørgsmål
Overskuddet jeg har i firmaet skal gå til nyt værktøj / tøj / mobil osv i firmaet SKAL jeg betale skat af overskuddet samt indberrete dem i min selvangivelse???

Håber i kan hjælpe mig
På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

ja du skal indberette hele dit overskud - at du har hævet noget har intet med dit resultat eller din skat at gøre overhovedet. Du kan anvende VSO men det koster lidt adm hjælp 

se her om hvordan man beskattes i personlig virksomhed - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og her om VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html men som du spørger - kunne jeg godt frygte dit regnskab ikke nødvendigvis ligger op til at der ikke kan være fejl i regnskabet - begge veje - så jeg tror du bør få en bogholder eller lignende til at se dit regnskab igennem inden indberetning - 0g så skal du huske skat af fri telefon hvis du køber sådan en i alle fald

Det som står på din bankkonto har heller ikke noget med overskud eller skat at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Skrevet kl. 19:53

Ok
Mit allerførste årsregnskab var resultatet på 36.000
Hævninger på 15.000

Stående på kontoen 21000

Vil det sige så at overskuddet er 36.000 eller skal jeg minusse hævningerne på 15000 så overskuddet hedder 21000 kr?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:58

Overskuddet er så 36000 som du skal betale SKAT af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

Jesper 213:
Mit allerførste årsregnskab var resultatet på 36.000
Hævninger på 15.000

Stående på kontoen 21000

Vil det sige så at overskuddet er 36.000 eller skal jeg minusse hævningerne på 15000 så overskuddet hedder 21000 kr?
dit overskud er så 36.000 forudsat du er sikker på du har bogført alt korrekt - og f.eks. har talt varelager op og taget værdien af det til indkøbspris ialt op i regnskabet (flyttet fra forbrug til lager i status) eller lagt lagerværdien til dit overskud hvis du ikke har gjort det inden

stadigt synes jeg det er godt at overveje om du vil la en med lidt regnskabsforstand løbe det igennem - det kunne både mangle fradrag men også har problemer den anden vej, som ex typisk lager

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Mar 15
Skrevet kl. 20:28

jeg er lønmodtager men har et lille tømrerfirma ved siden af som jeg kører på under halvtid

jeg har kun lavet et årsregnskab i 2011 og altid kun indberretet hævningerne 

så jeg har lavet en fejl de sidste 4 år 

hvad gør jeg så laver jeg et regnskab samlet for 4 år for at få betalt den skat jeg mangler???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13

du bør nok lave det for 2012, 2013 og 2014 og lave korrektion til dem - og så tror jeg for 2011 du skal ha fat i skat for at få lavet ændringen, jeg tror ikke du kan komme så langt tilbage men JA - du skal ha ændret det til overskud og ikke hævninger for alle årene absolut. Fat en bogholder så det ikke vokser over hovedet og pludseligt siger bum i en skattekontrol. Det er fint selv at komme med det

vh John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)