Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning om CVR med en på 18 og en under 18

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal ansøge om CVR nummer med en ven. Problemet er dog bare at han er lige fyldt 18 og jeg fylder først 18 år til sidst i juni. Når vi ansøger om det vil vi starte et IVS, og så vil vi jo helst undgå at det er ham der kommer til at stå med ansvaret indtil jeg bliver 18 år.
Er der nogle der har erfaringer med at ansøge om CVR nummer når der er en på 18 år og en anden ikke er.
Vi ved ikke helt om vi lige så godt kan vente på jeg bliver 18, men vi vil også gerne til at i gang med vores projekt. 

På forhånd tak

Hilsen Oscar Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:24

Vent de par måneder ... brug tiden på at forberede jer, lave salgsmateriale, bygge website osv. Når i så stifter selvskabet kan i baguddatere regnskabsåret og stadig få fradrag for de udgifter i har haft.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46693
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

der gives ikke dispensation til IVS - det ville ikke give mening da der jo ikke er personlig hæftelse og dermed ikke noget hvor en mor/far kan overtage forpligtelsen - 

Din ven på 18 kan stifte et IVS og stå som direktør til du er 18. Han kan straks han har stiftet - sælge dig halvdelen for netop halvdelen af stiftelskapitalen og så er du medejer, men har er direktør og har direktør ansvaret (indtid du evt som 18 også vil være direktør)

Her huskeliste til stiftelse - husk der er lidt udgifter 

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/huskelisteselskabstiftelse.html

og her en advarsel om IKKE at stifte med for lidt kapital da I så ikke har penge til lovpligtig forsikring og andre start omk og skal til at låne selskabet penge med rente http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html 

og endeligt husk en ejeraftale nu hvor I er venner - en der regulerer alt det som I siden kunne være uvenner over http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  

Ellers vent hvis du vil være med i ledelsen fra start - og forbered bare alt

I kan ikke baguddatere regnskab i et selskab som IVS og kun ha momsfradrag hvis regningen tydeligt siger det er leveret til IVS xxxx under stiftelse og man har startet stiftelse.

I IVS må man derfor opgive momsen hvis ikke regningen tydeligt siger IVS xxx under stiftelsen. Det skyldes at et selskab jo er en helt selvstændig juridisk enhed

I personlig virksomhed eller I/S derimod kan man tage ting ind op til 6 mdr før stiftelse hvis de er købt kun med formål at stifte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:01

Tak for svarene, og tak for alle de andre links John. De er helt sikkert nyttige.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)