Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregne skat med registerdata?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er ikke helt klar med mit årsregnskab, men har en nogenlunde idé om, hvad overskuddet bliver, og vil derfor gerne lige tjekke hvordan restskatten cirka bliver. Jeg synes man plejer at kunne gå ind og beregne skatten med registerdata, men jeg kan ikke finde det på siden i år? - jeg kan kun komme til at beregne skat for 2015 eller udfylde min selvangivelse. Nogen der kan hjælpe med hvor man finder det, eller om SKAT har afskaffet den funktion?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:12

kender ikke registerdata - men en metode er jo at du udfylder forskud 2015 med dine 2014 tal - skatten er ikke så voldsomt ændret at det giver større fejl, og så tryk beregn - så får du et godt billede- Du kan bare lade være med at godkende, så fungerer dit forskud som skatteberegner 

Alternativt, hvis du ved du har brugt fradrag på anden indkomst, så vil overskud udløse samlet ca 44% i skat/am bidrag - sådan i runde tal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:14

Preussian:

jeg kan kun komme til at beregne skat for 2015 eller udfylde min selvangivelse. Nogen der kan hjælpe med hvor man finder det, eller om SKAT har afskaffet den funktion?

Jeg kan heller ikke finde funktionen på skats hjemmeside, i hvert fald heller ikke for 2014.

Men der findes andre beregnere på nettet bl.a. denne; http://tax.dk/beregn/skat14.htm

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 09:20

Okay tak. Jeg har ikke anden indkomst. Jeg troede, at der ville være en del forskel fra 2014 til 15 i år, da bundskatten bl.a er hævet et procent og der vist også er lavet om på beskæftigelsesfradraget? Og så kræver det lige nogle flere processer med at sammenholde det beløb der kommer frem med, hvad jeg samlet betalte sidste år. Der plejer det at være så dejligt nemt at kunne gå ind og få det rigtige tal. Men jeg må nok bare se at få årsopgørelsen færdig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11

der er  forskel - det var kun for at du kunne få ca tal - Du kender jo også dit fradrag - 8% am bidrag af beløb op til det og så 44% samlet af alt over giver dig også et CA tal   ellers her http://www.tax.dk/beregn/skat14.htm 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 10:28

tak ja, jeg må nøjes med at få tallet noget mere cirka-agtigt end jeg havde regnet med :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)