Hej. Jeg er ikke helt klar med mit årsregnskab, men har en nogenlunde idé om, hvad overskuddet bliver, og vil derfor gerne lige tjekke hvordan restskatten cirka bliver. Jeg synes man plejer at kunne gå ind og beregne skatten med registerdata, men jeg kan ikke finde det på siden i år? - jeg kan kun komme til at beregne skat for 2015 eller udfylde min selvangivelse. Nogen der kan hjælpe med hvor man finder det, eller om SKAT har afskaffet den funktion?
kender ikke registerdata - men en metode er jo at du udfylder forskud 2015 med dine 2014 tal - skatten er ikke så voldsomt ændret at det giver større fejl, og så tryk beregn - så får du et godt billede- Du kan bare lade være med at godkende, så fungerer dit forskud som skatteberegner
Alternativt, hvis du ved du har brugt fradrag på anden indkomst, så vil overskud udløse samlet ca 44% i skat/am bidrag - sådan i runde tal
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg kan kun komme til at beregne skat for 2015 eller udfylde min selvangivelse. Nogen der kan hjælpe med hvor man finder det, eller om SKAT har afskaffet den funktion?
Jeg kan heller ikke finde funktionen på skats hjemmeside, i hvert fald heller ikke for 2014.
Okay tak. Jeg har ikke anden indkomst. Jeg troede, at der ville være en del forskel fra 2014 til 15 i år, da bundskatten bl.a er hævet et procent og der vist også er lavet om på beskæftigelsesfradraget? Og så kræver det lige nogle flere processer med at sammenholde det beløb der kommer frem med, hvad jeg samlet betalte sidste år. Der plejer det at være så dejligt nemt at kunne gå ind og få det rigtige tal. Men jeg må nok bare se at få årsopgørelsen færdig :-)
der er forskel - det var kun for at du kunne få ca tal - Du kender jo også dit fradrag - 8% am bidrag af beløb op til det og så 44% samlet af alt over giver dig også et CA tal ellers her http://www.tax.dk/beregn/skat14.htm
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER