Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på webhotel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte webhostings firma. Men hvordan er reglerne?

Jeg vil leje mig ind på en server i USA for f.eks. 300,- i måneden.
Disse penge trækkes på et visa kort i firmaets navn.

Hvordan skal jeg betale moms af dette?

Jeg fakturer så herefter mine kunder x antal kroner om året for at have deres hjemmeside hos mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

moms af webhotel udgift er som importmoms for ydelses køb i land uden for EU - og du skal være momsregistreret når du køber ydelser uden for EU. De fleste regnskabsprogrammer - f.eks. Dinero har en konto til køb af ydelser uden for EU og her bogføres momsen korrekt og du får beløbene du skal angive til skat helt af sig selv. Det koster ikke moms - men giver jo heller ikke fradrag - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html om importmoms

Som momsregistreret skal du så selv lægge moms på alle dine salg til danske kunder både B2B og B2C

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:32

Du skal ikke opkræves moms for et køb i USA hvis det er B2B (De har ikke moms anyway), hvis du var en consumer (så uden CVR) ville de skulle opkræve dansk moms for dig (ifølge EU 1042/2013 Reguleringen).

Du skal selvfølgelig hvis du er momsregisteret og har et CVR, opkræve dine danske kunder 25% moms, både B2B og B2C som John skriver, og hvis du sælger til B2C kunder i andre EU lande skal du opkræve den momssats der er i deres land. (Så du skal være klar på at håndtere 26 forskellige momssatser).

Kan forresten anbefale at købe en server i EU hvis du hovedsagligt har danske/EU kunder Wink 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)