Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn - CVR kontra web

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at springe ud som selvstændig rådgiver til primært offentlige kunder.

Jeg har registeret et domæne - lad os kalde det flothest.dk - men har endnu ikke registreret min virksomhed, som enten bliver enkeltmands eller ApS.

Efterfølgende slår jeg op på CVR og ser, at en virksomhed kaldet fx HEJ (noget helt andet end mit domæne) har registreret virksomheden med et binavn kaldet flothest ApS.

Hvordan tænker I, jeg bør forholde mig til det?

A) Droppe flothest.dk og finde på et helt nyt navn til virksomhed og domæne?

B) Registrere virksomheden som noget andet, men beholde flothest.dk som platform for min kommunikation? Søgning på HEJ ApS og flothest ApS viser ikke tegn på aktuel aktivitet i virksomheden, men ikke alle er jo nødvendigvis aktive på nettet.

C) Registrere flothest ApS selvom en anden virksomhed har det som binavn? (Kan sikkert ikke lade sig gøre?)

D) Registrere flothest.dk som virksomhedsnavn, dvs. at virksomheden hedder domænet?

flothest.dk er bare et opdigtet navn her, men det rigtige navn er et oplagt navn til det felt, jeg arbejder i :-)

Tak,
Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36

find andet navn Det er jo NU det er let - og tag ikke en risiko når dit valg er registreret som binavn

op på flothesten igen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Må jeg kalde mit firma 1234 ApS eller blot 1234 (som enkeltmandsvirksomhed), hvis der i CVR findes et 1234 Holding ApS? Det er tilsyneladende i en helt anden branche.

1234 er min fødselsdato.

Tak,
Kim

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:11

Vil altid mene at et registreret Binavn er stærkere end et domæne navn

Derfor hold dig konsekvent væk fra dem - og find dit eget. Uanset om det er din fødselsdag eller ej. 

Fuldstændig enig med John, det bliver aldrig nemmere end nu. 

Du behøver jo bare at Google, Jensens fiskerestaurant og se den sag - hvor galt det gik. Og dit argument er endda svagere når du bruger et allerede registreret Binavn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)