Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre Teller i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg beklager at der kommer endnu et indlæg om bogføring af Teller. Men jeg har ikke kunnet finde et indlæg som også dækker deres måneds abonnement.

Men sagen er den at jeg i 2014 fik min indløsning aftale på min webshop. Teller løber forvirret rundt om sig selv og kan ikke forstå at virksomhederne skal have kvitteringer på penge der bliver trukket. Men altså har jeg efter at have klaget over telefonen fået en excel fil med mine posteringer.

Her ser jeg så at 29. december har de trukket 14,42kr til måneds abonnement og igen 31. december. Grunden til jeg siger trukket er at de jeg efterfølgende i 2015 har fået betalinger via mastercard har de trukket hele den betaling til deres abonnement men hvordan bogføre jeg det?

Jeg tænker om det skal bogføres som en faktura fra Teller selvom jeg som sådan ikke har fået en. Så kunne jeg oprette en konto til "tilgodehavender" hos nets og bogføre den fiktive faktura som betalt fra den konto.

Må man det?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

- Dennis

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 8. Sep 14
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 08:25

Er der slet ingen der ved hvordan man bogføre Tellers abonnement når de bare trækker det af ens indtægter på mastercard?

www.elektronikdele.dk 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:00

Hej,

Jeg plejer at bogføre posteringerne fra Teller som følgende;

Ved selve salget;

konto for salg; kredit fakturabeløb

Konto for andre tilgodehavender (kunne hedde Teller); debet fakturabeløb

Ved afregningen:

Konto for andre tilgodehavender; kredit fakturabeløb

Bankkonto; debet udbetalingsbeløb

Gebyrkonto; debet gebyr (fremgår særskilt af afregnings-advisering)

Kontingent; debet abonnementsbeløb (fremgår ligeledes særskilt af afregnings-advisering) 

Jeg mener såvel gebyr og abonnement er uden moms (dog ikke 100 % sikker, men af prislisten på teller fremgår det at priserne ikke er med moms)

Tilmeldt 8. Sep 14
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 13:41

Hej,

Jeg står nu med det problem at jeg ikke kan få lov at lave en kasseklade.

Jeg har lavet en konto som hedder Teller tilgodehavende og ville postere:

29/12-2014 Teller månedspris. Konto: Teller tilgodehavende. Beløb: -14,42

31/12-2014 Teller månedspris. Konto: Teller tilgodehavende. Beløb: -149,00

Men jeg kan ikke få lov når balancen ikke er nul. Det skal siges jeg ikke er den skarpeste til bogføring så ved ikke om det er kassekladden der skal bruges, prøvede også med et finansbilag men samme resuktat.

Nu ser jeg forresten at de har "forventet afregningsdato" og "forventet opgørelsesdato" 9/2-2015. Har det en betydning?

Håber i kan hjælpe, er ved at gå død i det og overvejer at fravælge Master/Visa bare fordi Teller ikke kan finde ud af at sende en faktura på samme måde som med Dankort.

www.elektronikdele.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42

Jeg synes det er vanskeligt at forstå problemet. Det virker som at du skal betale de beløb til Teller og at det er en udgift

Al bogføring sker samtidigt på 2 kontii og hvis det er en teller udgif så bogfør med første konto Gebyr (går ud fra det er uden moms) som plustal og så modkonto = den næste på samme linje - en konto i status for beløb du skylder Teller - kunne netop i status hedde teller tilgode (eller kreditorer udestående) og tilhører omkostningen 2014 så bogfører du med dato som du angav

Når Teller så hæver selve beløbet (mit gæt er at de så hæver fra en tilknyttet bankkonto) så bogfører du beløbet i plus på den konto i status du før havde som modkonto og så bank med beløbet i minus når det hæves der i 2015

OM jeg forstod problemet - så er det løsningen MEN overvej om ikke du skal ha en bogholder til at klare dine ting frem for at skulle fravælge noget grundet bogføringen. Jeg ser tilbud til omkring 500 kr om måneden ind i mellem fra helt OK personer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)