Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. import af varer uden for EU.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo helt an på mængden af gods.  Små pakker kurerfirma, søfragt f.eks DSV

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:25

Min nuværende forsendelse befinder sig stadig i USA. Den vejer omkring 80 kg og er fordelt på 5 pakker, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:52

Du skal kende både vægt og volumen af dine pakker, før man kan sige noget om hvad der er mest fordelagtigt.  Start med at hør hvad din leverandør skal have for at sende pakkerne med kurer fragt.  Alternativt kunne være almindeligt luftfragt. 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:12

Volumen kender jeg desværre ikke på nuværende tidspunkt, da mine varer befinder sig hos ShopUSA. Mine leverandører er ikke interesseret i at assistere i fragt til Danmark. Jeg har tænkt mig at ShopUSA skal tage sig af det denne gang, men jeg var bare interesseret i at høre lidt om konkurrende priser :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:57

Men som nævnt for at få en pris skal du kende både volumen og vægt. vær i øvrigt opmærksom på at søfragt tager ca. 3 uger. hvorimod luftfragt er 2-5 dage.

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Fra  Easybuy Skrevet kl. 20:24

For at afregne importmomsen for de varer jeg har modtaget, har jeg i Dinero oprettet et finanbilag hvor jeg har valgt kontoen Momsafregning og jeg har så valgt modkontoen Købsmoms.

Er det den korrekte måde at gøre det på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

Abugge:

For at afregne importmomsen for de varer jeg har modtaget, har jeg i Dinero oprettet et finanbilag hvor jeg har valgt kontoen Momsafregning og jeg har så valgt modkontoen Købsmoms.

Er det den korrekte måde at gøre det på?

nej det lyder helt forkert. Hvis det er import så skal du bruge de konti der er for varer inden for EU og udenfor EU  - og samme med ydelser inden for og uden for

Det skal jo være 25% af samlede pris som importmoms - under salgsmoms - og så samme beløb under alm. købsmoms, og det gør de konti som er til import i varekøb

Du må slette den bogføring du har lavet der og ikke bogføre på momsafregning og lade købsmoms komme automatisk sammen med det samme beløb lægges til salgsmoms

Det er jo ikke 25% købsmoms du har fradrag for - men på begge sider, og momsafregning skal du slet ikke bruge sådan - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  Easybuy Skrevet kl. 21:14

Tak, jeg fandt også ud af at jeg gjorde det forkert. Jeg prøver lige at læse dit inlæg.

Så det vil sige at når man indtaster køb fra EU i Rubrik A på Skats hjemmeside, trækker de det automatisk momsen fra den købsmoms man også har inberettet?

Vh

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  Easybuy Skrevet kl. 21:19

Men nu har Dinero så automatisk regnet moms for nogle varer, som jeg samtidigt har betalt importmoms for ved post dk.

Hvordan modregner jeg det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30

er du sikker på du har betalt importmoms ved postDK som momsregistreret importør - eller har du købt privat ? Udgør importmomsen 25% af varens pris + told + fragt sådan temmeligt præcist?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)