Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage Dankort på webshop - Forslag modtages

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig selv oplevet noget lignende!!! Det lyder da helt vildt, at NETS vil have en kontant sikkerhedsstillelse. Er det mon fordi, der ikke er noget regnskab i dit firma endnu og dermed ingen sikkerhed? Normalt oplever jeg ikke en gang problemer med nystiftede aps'er, men hvis man starter fra bunden med et enkeltmandsfirma, så skal der nok lidt mere sikkerhed til.

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nets hænger jo på tilbagebetaling til kunder hvis modtager hæver sine penge og der viser sig problemer med vare eller retur eller andet - så ja det kræver typisk garanti i visse brancher - brancher som statistisk giver dem risiko

Personligt anser jeg da enkeltmands som lige så sikkert i mange fald som ApS hvor man jo ikke hæfter personligt og langt sikrere end et IVS ned 1 krone i kapital

Det er som nævnt individuelt og branche relateret og kan i øvrigt også ofte tilmed forhandles (har i alle fald været faldet tidligere)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skytte:

Jeg har aldrig selv oplevet noget lignende!!! Det lyder da helt vildt, at NETS vil have en kontant sikkerhedsstillelse. Er det mon fordi, der ikke er noget regnskab i dit firma endnu og dermed ingen sikkerhed? Normalt oplever jeg ikke en gang problemer med nystiftede aps'er, men hvis man starter fra bunden med et enkeltmandsfirma, så skal der nok lidt mere sikkerhed til.

Der står ikke nogen steder at de vil have kontant sikkerhedsstillelse. - Prøv at spørge i banken hvad det koster at stille den form for sikkerhed.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skytte:
Jeg har aldrig selv oplevet noget lignende!!! Det lyder da helt vildt, at NETS vil have en kontant sikkerhedsstillelse. Er det mon fordi, der ikke er noget regnskab i dit firma endnu og dermed ingen sikkerhed? Normalt oplever jeg ikke en gang problemer med nystiftede aps'er, men hvis man starter fra bunden med et enkeltmandsfirma, så skal der nok lidt mere sikkerhed til.

Vildt eller ej, hvis man har monopol på det, så kan man kræve lige det beløb man har lyst til Skype-SadSmile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Skrubbeltrang:

Thomas Skytte:
Jeg har aldrig selv oplevet noget lignende!!! Det lyder da helt vildt, at NETS vil have en kontant sikkerhedsstillelse. Er det mon fordi, der ikke er noget regnskab i dit firma endnu og dermed ingen sikkerhed? Normalt oplever jeg ikke en gang problemer med nystiftede aps'er, men hvis man starter fra bunden med et enkeltmandsfirma, så skal der nok lidt mere sikkerhed til.

Vildt eller ej, hvis man har monopol på det, så kan man kræve lige det beløb man har lyst til Skype-SadSmile

Præcis. - Lige som Visa gør for brugen af Visa kortet, MasterCard gør for brugen af MasterCards o.s.v. - Forskellen er bare, at hvor de andre kan gøre præcis som de vil, så er Dankortet reguleret ved lov. Derfor kan de ikke bare skrue transaktionsprisen op efter for godt befindende, som alle de andre.

Forresten, monopol er noget en stat kan have/give. Nets har ikke monopol. De har opfundet en vare sammen med bankerne, og sælger denne vare. - Det usædvanlige her er faktisk at de IKKE bare kan tage det de vil, men er underlagt nogle regler. - Det er der mig bekendt ingen andre kort der er!

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Euroline til at tage alle kort undtagen dankortet, og det har aldrig været et problem i de mange år jeg har haft shop.

Euroline tager visa-delen på et visadankort, så medmindre kunderne med rene dankort (7%) som en anden skriver herinde bruger, så er der intet problem.

Euroline tager en lidt højere kommission, men man undgår alt bøvlet med opstarten, som flere har med NETS

Finkena

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Euroline tager en lidt højere kommission, men man undgår alt bøvlet med opstarten, som flere har med NETS
det synes jeg afhænger hvad man synes er lidt -Jeg synes det er en del. Jeg er med på, at det er fint hvis man er for lille til nets, men ellers er det at få en nets aftale ikke raketvidenskab, og sikkerhed kan kræves - men det er nu ikke almindeligt og kan forhandles. Det er ikke værre end det

Nets hvis man er stor nok til fordelen. Det er bare at bruge www.kortgebyr.dk med og uden flueben i dankort, så ser man de relativt store forskelle 

500 handler - snit pris 450 kr - billigste uden dankort, quickpay/clearhous 6.95 her https://kortgebyr.dk/?24000 - og samme med dankort - 2,94 kr inkl. opstart og alt hos nets her https://kortgebyr.dk/?2C000   hvis links virker, ellers er det jo bare at bruge egne tal - 4 kroner i diff eller 1 % her

hvis man ser det fra en lidt større shop 10.000 handler af 450 kr, uden dankort 6,78 med dankort 2,51 per transaktion

Lille shop - nu kun 50 handler a 450 kr - stadigt uden dankort 8,51 kr per handel, med dankort 6,13 kr per handel inkl. standard start gebyr

Det er derfor vigtigt ikke at overvurdere vanskelighed ved at få nets, da den skræk rent faktisk, selv der med så få handler koster nogle kroner per handel

Det er også årsagen til, at 80% af al onlinehandel i danske shops sker via dankortet (dankortdel af visadankort) via Nets

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt korrekt. Monopol kan både være givet (eneret) og taget (naturligt monopol) fx ved udkonkurrering af konkurrenter. Har man over 80% af et marked/branche, defineres man typisk som en monopolvirksomhed. Jeg vil næsten tro, at NETS er der op af ;-)

Det er konkurrencestyrelsens opgave at overvåge virksomheder, der kunne ligge indenfor monopol kategorien og vurdere, om priserne bliver sat for højt.

Læs også omdefinitionen på monopol på Wiki :-)

http://da.wikipedia.org/wiki/Monopol

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er tidligere NETS ansat.

Ja. En stor sikkerhedstillelse kan være et problem for iværksættere. Men dette er en sikkerhedsstillelse og ikke en omkostning.

Brugerne af Dankort system betaler for driften, og dankort er omkostning neutral for nets. Faktisk er dankort så billigt, at køberne af NETS formldentligt anså det som et problem. NETS tjener udfatteligt meget mere på en Visa eller MC transaktion end en DK trans.

Hvis i sætter jer ned og regner på hvad det samlet koster at i gebyrer for VISA 100% i et år sammenlignet med Dankort vil i vælge NETS Dankort løsning. Den vinder på pris.

Der var også en del webshop der tabte penge, da en kort indløser gik konkurs. (Var det ewire?) Den risiko køber man også når man vælger en lille indløser. NETS kan næsten ikke gå konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skytte:
Det er konkurrencestyrelsens opgave at overvåge virksomheder, der kunne ligge indenfor monopol kategorien og vurdere, om priserne bliver sat for højt.
ikke tvivl om at dankort er monopol og helt inden for monopol lov - det er i princip jo en statsaftale, og er i sin opbygning kun mulig som monopol. Alle andre må så til gengæld lave deres eget dankort, og det er vel derfor at der ikke er kørt monopolsager. Hele dankortet baserer sig på en aftale mellem staten og nets som er videreført.

Konkurence styrelsen ville aldrig gå ind heller, da dankort er så lavt prissat, at det er det langt billigeste kort - se svaret fra tidl ansat. De er monopol no doubt, som NemID er det osv - men der er ikke en kinamands chance for at køre en monopol sag alene af den grund, at det jo er aftale mellem stat og nets der driver det, hvad aftalen og pris skal indebære. Det kunne da være sjovt hvis nogen vil teste en monopol sag, men min personlige opfattelse er at den ville være dødfødt

Hvis NETS og bankerne kunne bestemme, forsvandt dankort i morgen tror jeg - de vil langt hellere ha deres egne kort.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)