Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100% provision kontrakt uden overenskomst?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

100% provision kontrakt uden overenskomst? Er der nogen som har sådan kontrakt liggende evt. skabalon af denne kontrakt.

Må i gerne sende den? Det vil være en stor hjælp mange tak. :)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vincent

Vær opmærksom på du støder ind i en række problemer, selvom du kører 100 % provision.

Jeg har skrevet lidt om de udfordringer her:

http://www.juf.dk/saelger-ren-provision/

Læs dem inden du endeligt ansætter. Jeg vil fraråde det og ansætter selv med garantiløn. :-) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Vær opmærksom på du støder ind i en række problemer, selvom du kører 100 % provision.

 Hvis du i stedet laver en aftale med en sælger ( med selvstændigt cvr) undgår du vel de problemstillinger ?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:
Hvis du i stedet laver en aftale med en sælger ( med selvstændigt cvr) undgår du vel de problemstillinger ?

Umiddelbart, ja.

Der opstår dog en væsentligt problemstilling hvis freelanceren kun har dig som kunde.

Så vil SKAT med en vis sandsynlighed se det som en omgåelse af reglerne og derfor sidestille det med et ansættelsesforhold - og så har du problemet med arbejdsmarkedsbidrag, feriepenge og så videre (foruden bad standing hos SKAT). Vi har behandlet flere sager hos JUF.dk hvor SKAT har sat fokus på freelancere med kun en kunde og det kan ende med betydelige krav.

Har freelanceren flere kunder er alt godt og så er det den løsning, jeg også selv ville overveje som den første.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)