Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig af med Outlook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder herinde som kan anbefale nogle reelle alternativer til Outlook.

Jeg har prøvet Mozilla Thunderbird, og syntes umiddelbart det kører godt. Dog er konverteringen af e-mails fra Outlook til Thunderbird lidt underlig, set i mine øjne.
De importerede mails kommer til at ligge i "local folders" hvilket for mig virker underligt. Det ville være lækkert hvis man kunne have samme struktur som i Outlook.

Nå, men tilbage til emnet - har i nogle forslag? gerne baseret på en metode således man ikke er helt 100% afhængig af én fil (f.eks. *.pst). Evt. også gerne webbaseret.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:36
I hverdagen nyder jeg at alt mit mail kører på en IMAP konto (lidt ligesom en exchange server, IMAP er bare den originale ide, som exchange har "lånt") på vores egne servere, så jeg har adgang til det overalt fra enhver mailklient der understøtter IMAP (Thunderbird, Outlook, Mail.app (mac) osv). Derudover har vi også et simple Squirrel Mail system sat op så er jeg på en webcafe eller lignende så kan jeg tage det igennem en browser.

Samtidig er der ikke forskellige kopier af min post m.v. og der er kun et sted at tage backup.

Nu skal det så også siges at jeg er ualmindelig forkælet ved at have en system administrator, der klarer den slags for mig/os og som er tosset med open source, så det er nemt nok for mig at sige, uden at kunne give en vejledning til hvordan du selv bygger dit eget setup.

Jeg bruger til daglig en Apple Powerbook til det meste af mit arbejde (og en iMac derhjemme) så mit primære mailprogram er apples eget Mail.app, som jeg er slemt glad for i de fleste tilfælde. Det arbejder dejligt enkelt sammen med den indbyggede adressebog i OS X, og et væld af andre små programmer til arkivering, notificering, mini CRM m.v.

At købe en Apple maskine med OS X er nok ikke lige det du fiskede efter, men set over det brede perspektiv omkring at slippe af med Outlook i forhold til adressebøger, kalender, mail organisering m.v. så er det ikke så tåbeligt som det lyder. Afhængig af hvilke forretningsapplikationer du bruger i hverdagen så er der også nogle rigtig gode muligheder på OS X platformen som slet ikke fås i samme kvalitet i windows verden, og da slet ikke til det prisniveau.

Et par af de spændende generelle forretningsapplikationer der er dukket op over de sidste par år er f.eks:

Process2

Omnigraffle (måske det nemmeste og mest elegante diagramværktøj nogensinde)

OD4Contact

Men inden det ender i en ren OS X forherligelse (det er vist for sent ) så er mit bedste råd til at slippe af med Outlook at skaffe dig et mailhotel der understøtter IMAP og så stort set på forhånd at opgive at finde en nem/smart måde at eksportere dine nuværende mails ud af outlook, da jeg stort set kun har oplevet problemer med det selv. Lige så langsom over tid kan du arkivere dine gamle mails, og sende de vigtigste til dig selv igen, og hurtigt finder du ud af at alle de gamle mails ligger fint i en backup du stort set aldrig bruger alligevel. Derefter kan du så køre videre udelukkende med det nye system hvad end du så vælger. I øjeblikket er den primære vinder på e-mail klient siden Thunderbird. Især hvad angår ren rå funktionalitet og standarder. Den integrerer dog ikke så pænt i nogle tilfælde, hvilket er årsagen til at jeg f.eks stadig kører med Mail.app.

En ting at bemærke med IMAP mail hoteller er at alt post bliver liggende på en server indtil du sletter det. Du betaler derfor mange steder en pris for lagerplads.

Hvis du ikke har mod på kaste dig over IMAP konti''er eller ikke lige har en dygtig sysadmin der kan ordne det for dig, så kunne den helt nemme måde eventuelt være at beholde Outlook og så købe en hostet exchange konto hos f.eks Scannet.dk. Så får du da i hvert tilfælde mulighed for at tilgå din mail flere steder fra, får webmail adgang (outlook webaccess modul følger som regel med) og der bliver taget backup af din mail hvis din egen maskiner dør, eller skal geninstalleres.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:18

Dato: 2/9/2006 11:37:33 PM Forfatter:Mikkel Jørgensen

Hej, Jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder herinde som kan anbefale nogle reelle alternativer til Outlook.

Hej Mikkel,

Du skriver ikke om du bruger Outlook Express (den der standard følger med Windows) eller om det er Outlook 2003 (følger vist med MS Office Pro). Jeg bruger Outlook 2003 med Business Contact Manager addon, og jeg må sige at jeg er godt tilfreds. Den er ihvertfald meget bedre end Express-udgaven!

mvh Carsten

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 19:49

ja jeg er blevet helt vild med theBat, som jeg ved der er mange mindre virksomeheder der bruger

eks kan den sættes op til at kører op mod en database og ikke filer.. dog bruger jeg fil selv...

Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 00:07
Hej,

Først mange tak for svarene.

Jeg tror at jeg umiddelbart vil følge Oscars råd og kigge på en IMAP løsning, da jeg også bl.a. er faldet over et stykke software, som kan agere exchange server (har længe haft en ønske om sådan en).

Jeg er dog også lidt interesseret i at høre om ulemper ved brugen af IMAP - ikke så meget på serversiden, men nærmere på klient siden.

Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:35
...da jeg også bl.a. er faldet over et stykke software, som kan agere exchange server

Det er da et interessant fund - kan det også LDAP adresselister? Hvor finder man det henne?
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:45

Vedr. exchange, så har jeg før hørt om Open Xchange (www.open-xchange.org), men jeg har aldrig selv prøvet det. Det skulle vist være en open source variant af Microsoft''s Exchange Server.

Er det den du har set?

mvh Carsten
Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 18:40
Heysa

Det er den her jeg har set http://www.bynari.net/index.php?id=1169 og den understøtter fuldt ud LDAP såvidt jeg kan forstå.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)