Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af firmabil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået nogle spørgsmål i en opgave, og jeg er lidt i tvivl om svarene på dem. Så håber der er nogle der kan hjælpe

Hvad er forskel på gulplade og hvidplade bil rent beskatningsmæssigt (stil regnestykket op med udgangspunkt i en bil til 80k)

Men skal bilen ikke have en min. Værdi på 160.000.kr? Det synes jeg at jeg har hørt noget om..

Hvis det er en bil på hvide plader som medarbejdere ikke skal beskattes personligt af - hvad er så reglerne der?

Glæder mig til at høre fra jer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43

hvidpladebil som er med hjem udløser altid skat af fri bil min værdi til skat 160.000 + miljøafgift (eller noget der hedder lignende) (koster skat af de 160.000 + tillægget som afhænger af bilen)

Gulplade special indrettet ikke skat af fri bil - papegøje tredie regler - bil i firmaet fordrer enten selskab eller brug af VSO hvis firma ejet og via firmaregnskab 

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html 

her skat regler og der er eksempel ud fra 160.000 som er mindste for skat af fri bil. Øvrig beregning er helt afhængig af kørsel og hvad der kan være af udgifter på den

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:09

Tak for svaret. Det var lige det jeg manglede

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:52

Pokorni26:

Hej

Jeg har fået nogle spørgsmål i en opgave, og jeg er lidt i tvivl om svarene på dem. 

Hej,

For det første er jeg helt enig i Johns svar i ovenstående indlæg.

Men er det skoleopgave du er igang med? hvis, ja! så er et rigtigt svar nok ikke tilstrækkelig, lovbestemmelserne for beskatning af fri bil finder du i ligningslovens § 16, stk. 4. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)