Hej Jeg har fået nogle spørgsmål i en opgave, og jeg er lidt i tvivl om svarene på dem. Så håber der er nogle der kan hjælpe Hvad er forskel på gulplade og hvidplade bil rent beskatningsmæssigt (stil regnestykket op med udgangspunkt i en bil til 80k) Men skal bilen ikke have en min. Værdi på 160.000.kr? Det synes jeg at jeg har hørt noget om.. Hvis det er en bil på hvide plader som medarbejdere ikke skal beskattes personligt af - hvad er så reglerne der? Glæder mig til at høre fra jer. |
hvidpladebil som er med hjem udløser altid skat af fri bil min værdi til skat 160.000 + miljøafgift (eller noget der hedder lignende) (koster skat af de 160.000 + tillægget som afhænger af bilen)
Gulplade special indrettet ikke skat af fri bil - papegøje tredie regler - bil i firmaet fordrer enten selskab eller brug af VSO hvis firma ejet og via firmaregnskab
se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html
her skat regler og der er eksempel ud fra 160.000 som er mindste for skat af fri bil. Øvrig beregning er helt afhængig af kørsel og hvad der kan være af udgifter på den