Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilkøb-

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg vil gerne købe bil til mit enkeltmandsfirma (og mig privat, altså på papegøjeplader)-
Jeg vil eje den privat og trække kørepenge og moms fra værkstedsudgifter mm. i stedet for at firmaet ejer bilen og jeg bl beskattet af det.
Men når en bilforhandler kun vil sælge til CVR (for at han kan slippe for reklamation) hvordan gør jeg så??
Køber jeg med firmaet og sælger videre til mig selv samme dag???
kan jeg indskyde fx 35.000 i firmaet og købe bilen og trække bilen ud af firmaet eller hvordan gør jeg lige??

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 16:55

Det har været oppe at vende før, og konklusionen blev at du gerne må det du beskriver der. Så længe du ikke sælger bilen videre til mindre end hvad du har betalt. 

Jeg kender flere der har gjort det samme, og der har aldrig været problemer. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:26

Tja, du registrerer alligevel bilen som privat/erhverv med papegøjeplader, så CVR-nr. eller ej har ikke nogen betydning i denne forbindelse.

Tonny

Tilmeldt 21. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:24

Tonny- Det med CVR-nr. er kravet fra bilforhandleren der sælger bilen- (sælger han til privat er han fanget af købeloven mht reklamation) Men sælger han til mit firma, er han ude over det problem- 
Men jeg vil jo eje den privat-
Så det var den del med, hvordan jeg gør- om det bare var at trække bilen ud og om jeg kan sætte fx 40.000 ind i firmaet som et indskud- gå ud og købe en bil til 40.000- og så sige at jeg trækker bilen ud af firmaet og giver mig selv- så derfor er de 40.000 tilbagebetalt fra firmaet til mig selv 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 19:45

Jeg mener

Så længe dit firma ikke indgår i virksomhedsordning kan du god købet bilen med dit cvrnr og anvende den privat som du ønsker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)