hvordan hænger det sammen rent juridisk?
Nu kopierer jeg mere eller mindre mit svar fra en anden tråd, men det samme gør sig gældende:
Reglerne for navnet på et APS findes i selskabslovens § 2 - 3, og 2 ting gør sig umiddelbart gældende. For det første så skal navnet tydeligt adskille sig fra andre navne i erhvervsstyrelsens register, derudover må navnet heller ikke krænke andre.
For det første gør sig gældende at, I henhold til selskabsloven er dette begrundelse nok i forhold til at "tydeligt adskille sig", at i ikke hedder det samme. Der ligger svar fra erhvervsstyrelsen på at bare en bindestreg eller lign. er nok. Så ud fra du skriver er der i selskabsloven ikke nogen hindring!
Dernæst må du ikke krænke andre, her kommer du over i markedsføringslovens § 18, hvilken er en slags generalklausul i forhold til kendetegn. Og i dit tilfælde vil jeg nok kigge lidt på hvilke kunder i henvender jer til, primært ud fra jeres geografiske placering; jeg har en antagelse om at du som tømrer henvender dig til kunder i et bestemt lokalområde og med mindre ham hvis navn ligner dit også henvender sig til kunder i samme lokalområde, kan jeg ikke se du krænker hans navn.
Så rent juridisk, kan jeg kun se du vil have et problem såfremt i ligger geografisk placeret tæt på hinanden.