Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opringning fra revisorselskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Jeg blev her til morgenen ringet op af et revisorselskab der åbenbart

sidder og kigger op på firmaer der er gået konkurs og tilbyder stifteren at de

vil hjælpe med et fradrag. Fradraget skulle åbenbart komme af at man kan få et fradrag

af de 125.000 som det kostede i sin tid at stifte et ApS? Passer dette ?

De skønnede at jeg kunne få 45.000 tilbage og de tilbød deres hjælp mod 25% af beløbet + moms.

Er dette rigtigt at man kan det ? 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du har tabt i aktieindkomst ved en konkurs - f.eks. hvis du oprindeligt skød 125.000 kr ind - det har du nu som tab på aktieindkomst unoterede aktier og det giver fradrag med værdi som aktieindkomstskat = 27-42% af beløbet - har du ikke anden aktieindkomst fratrækkes værdien i anden skat

Du angiver det i rubrik for aktiegevinst tab udbytte - mener det er rubrik 67 du skriver tabet i - i dit fald, som du beskriver det 125.000 kr så får du fradraget uden at skulle af med 25% (havde du ikke en revisor eller anden inde over konkursen til at sikre alt - det ville ofte være klogt i alle fald - men er det gået godt så glem det)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Skrevet kl. 12:27

Hej John

Jo der var en revisor med ind over konkursen i sin tid, men jeg har siddet og kigget opgørelser igennem og jeg kan ikke se at 

der er blevet angivet noget fradrag ved indskuddet i det daværende ApS. 

Hvad mener du med "er det gået godt så glem det", om konkursen gik godt eller om firmaet havde penge på kontoen ? (hvilket det ikke havde)

Mvh og tusinde tak for svar ! :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33

jeg mener hvis selve konkursen er gået godt, så skal du ikke til at involvere revisor med den nu - men den revisor burde nok ha sagt, at du har fradrag for tab af anpartskapitalen på 125.000 kr. Skriv til skat hvad år det var og bevis dit tab ved at vise du havde anparterne for 125000 kr og tabet ved konkurs der gav dig 0  og bed om genoptagelse af skatten for det år - hvis det er et par år siden, og var det i 2014 så skriv de 125.000 kr på som minus i rubrik 67 som jeg husker det

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Feb 15
Skrevet kl. 12:51

Hej igen.

Du har da helt ret i at det burde den daværende revisor have informeret mig om, men desværre ikke.

Firmaet blev opløst d. 8/5-2012 og stiftet i 09, er dette stadig indenfor en tidshorisont der kan lade sig gøre mht. til brug

af fradrag ? 

Jeg har selvf. stadig stiftelsesdokumenterne til at kunne dokumentere anpartskapitalen, men hvad af dokumenter kan man bruge for 

at bevise at konkursen gav mig 0 ?

Rubrik 67 som du nævner, er det denne ?

Gevinst/tab på aktier, ikke optaget til handel på et reguleret marked, samt udbytte, der ikke er indeholdt udbytteskat i ?

Igen, tak for svar :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09

ja 2012 kan genoptages men du bør nok kontakte skat med henblik på det og ja 67 er den du taler om og beviset for tabet bør ligge i konkurspapirer der viser der blev 0 kr og ren konkurs

vh John Hannover 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Indkomståret 2012 kan rettes direkte over TastSelv,

I bemærkningerne anføres det, at der ikke er selvangivet tab på anparterne evt. med henvisning til det aktuelle CVR-nr. for selskabet.

Du får muligvis en ny årsopgørelse straks.

Ganske enkelt.:-)

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Tonny Skov Pedersen:

I bemærkningerne anføres det, at der ikke er selvangivet tab på anparterne evt. med henvisning til det aktuelle CVR-nr. for selskabet.

Du får muligvis en ny årsopgørelse stra

Super - jeg loggede ellers ind for at se om jeg kunne se 2012 - og fandt det ikke, men kan ha været for hurtig - langt lettere at rette selv i 2012 rubrik 67 så

vh John H

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:30

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Du får muligvis en ny årsopgørelse stra

Super - jeg loggede ellers ind for at se om jeg kunne se 2012 - og fandt det ikke, men kan ha været for hurtig - langt lettere at rette selv i 2012 rubrik 67 så

vh John H

Findes under fanen Flere år" eller mere, og da året endnu ikke er forældet, så burde det være tilgængeligt.

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)