Det du har tabt i aktieindkomst ved en konkurs - f.eks. hvis du oprindeligt skød 125.000 kr ind - det har du nu som tab på aktieindkomst unoterede aktier og det giver fradrag med værdi som aktieindkomstskat = 27-42% af beløbet - har du ikke anden aktieindkomst fratrækkes værdien i anden skat
Du angiver det i rubrik for aktiegevinst tab udbytte - mener det er rubrik 67 du skriver tabet i - i dit fald, som du beskriver det 125.000 kr så får du fradraget uden at skulle af med 25% (havde du ikke en revisor eller anden inde over konkursen til at sikre alt - det ville ofte være klogt i alle fald - men er det gået godt så glem det)
jeg mener hvis selve konkursen er gået godt, så skal du ikke til at involvere revisor med den nu - men den revisor burde nok ha sagt, at du har fradrag for tab af anpartskapitalen på 125.000 kr. Skriv til skat hvad år det var og bevis dit tab ved at vise du havde anparterne for 125000 kr og tabet ved konkurs der gav dig 0 og bed om genoptagelse af skatten for det år - hvis det er et par år siden, og var det i 2014 så skriv de 125.000 kr på som minus i rubrik 67 som jeg husker det
ja 2012 kan genoptages men du bør nok kontakte skat med henblik på det og ja 67 er den du taler om og beviset for tabet bør ligge i konkurspapirer der viser der blev 0 kr og ren konkurs
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Indkomståret 2012 kan rettes direkte over TastSelv,
I bemærkningerne anføres det, at der ikke er selvangivet tab på anparterne evt. med henvisning til det aktuelle CVR-nr. for selskabet.
Du får muligvis en ny årsopgørelse stra
Super - jeg loggede ellers ind for at se om jeg kunne se 2012 - og fandt det ikke, men kan ha været for hurtig - langt lettere at rette selv i 2012 rubrik 67 så
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Indkomståret 2012 kan rettes direkte over TastSelv,
I bemærkningerne anføres det, at der ikke er selvangivet tab på anparterne evt. med henvisning til det aktuelle CVR-nr. for selskabet.
Du får muligvis en ny årsopgørelse stra
Super - jeg loggede ellers ind for at se om jeg kunne se 2012 - og fandt det ikke, men kan ha været for hurtig - langt lettere at rette selv i 2012 rubrik 67 så
vh John H
Findes under fanen Flere år" eller mere, og da året endnu ikke er forældet, så burde det være tilgængeligt.