Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En partner ønsker at overdrage sin andel og trække sig fra virksomheden - hvad skal vi gøre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Evento Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Vi står i den situation at én af partnerne ( vi er 3 på nuværende tidspunkt), ønsker at overdrage sin andel til os andre 2, da han af personlig grunde ikke kan fortsætte mere i  virksomheden (det en ApS). I anledning af det vil han gerne overdrage sin andel til os andre gratis, men vi ved ikke helt hvordan vi fuldføre dette i praksis. Skal vi have en advokat ind over det eller kan vi selv afmelde det og hvor foretager man sådanne ændringer henne?  

Tak på forhånd.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan jeres revisor helt sikkert hjælpe relativt enkeltWink

Der kan ikke overdrages anparter uden vederlag, men der kan følgelig aftales eks. kr. 1 for anparterne, hvis der er enighed herom.

Der udarbejdes en fondsnota, som både sælger og køber underskriver. Herefter registreres ændringen i ejerbogen, Det Offentlige ejerregister og SKAT ved den førstkommende selvangivelse for selskabet.

Som sagt relativt enkelt.

Tonny

Tilmeldt 7. Mar 14
Fra  Evento Skrevet kl. 22:31

Hej Tonny,

Tusind tak for dit brugbare  svar.

Hav' en go aften. ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

Og det er vel kun ved over 5% de skal med i ejerregister, eller også under det? Og skal de kun i skat, og ikke også med i årsregnskabet ved over 5% - synes jeg har set det brugt i alle fald?

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:48

Tror du har ret John. Men mon ikke trådstarter taler om en størrer procent del? Vi kunne jo gætte på 3x33% setup-'et, og der er jeg enig med Tonny.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Jannik Hansen:
Tror du har ret John. Men mon ikke trådstarter taler om en størrer procent del? Vi kunne jo gætte på 3x33% setup-'et, og der er jeg enig med Tonny.
det er jeg bestemt også og jo det er givet mere her - det var mere for at lære generelt - om man er fri ved under 5% og om det kun skal i skat eller altid skal fremgå af årsberetning også (jeg udnytter den bare til at lære lidt mere :) )

vh John Hannover

Tilmeldt 7. Mar 14
Fra  Evento Skrevet kl. 23:10

Jo, vi har på nuværende tidspunkt 3*33%, hvor det så skal blive til 2*50% fremover. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Og det er vel kun ved over 5% de skal med i ejerregister, eller også under det? Og skal de kun i skat, og ikke også med i årsregnskabet ved over 5% - synes jeg har set det brugt i alle fald?

vh John Hannover 

Jep, ingen registreringspligt <5%, hverken det offentlige ejerregister eller SKAT.

Det skal dog fremgå af ejerbogen, som stadig er lovpligtig...

Tonny

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:41

Cookie - John Hannover:

Jannik Hansen:
det er jeg bestemt også og jo det er givet mere her - det var mere for at lære generelt - om man er fri ved under 5% og om det kun skal i skat eller altid skal fremgå af årsberetning også (jeg udnytter den bare til at lære lidt mere :) )

vh John Hannover

Super :-) 

Forvirrede mig bare lige et sekundt ;-) Men kan ikke klage, når vi alle lære lidt mere.. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)