Vi står i den situation at én af partnerne ( vi er 3 på nuværende tidspunkt), ønsker at overdrage sin andel til os andre 2, da han af personlig grunde ikke kan fortsætte mere i virksomheden (det en ApS). I anledning af det vil han gerne overdrage sin andel til os andre gratis, men vi ved ikke helt hvordan vi fuldføre dette i praksis. Skal vi have en advokat ind over det eller kan vi selv afmelde det og hvor foretager man sådanne ændringer henne?
Det kan jeres revisor helt sikkert hjælpe relativt enkelt
Der kan ikke overdrages anparter uden vederlag, men der kan følgelig aftales eks. kr. 1 for anparterne, hvis der er enighed herom.
Der udarbejdes en fondsnota, som både sælger og køber underskriver. Herefter registreres ændringen i ejerbogen, Det Offentlige ejerregister og SKAT ved den førstkommende selvangivelse for selskabet.
Og det er vel kun ved over 5% de skal med i ejerregister, eller også under det? Og skal de kun i skat, og ikke også med i årsregnskabet ved over 5% - synes jeg har set det brugt i alle fald?
Tror du har ret John. Men mon ikke trådstarter taler om en størrer procent del? Vi kunne jo gætte på 3x33% setup-'et, og der er jeg enig med Tonny.
det er jeg bestemt også og jo det er givet mere her - det var mere for at lære generelt - om man er fri ved under 5% og om det kun skal i skat eller altid skal fremgå af årsberetning også (jeg udnytter den bare til at lære lidt mere :) )
Og det er vel kun ved over 5% de skal med i ejerregister, eller også under det? Og skal de kun i skat, og ikke også med i årsregnskabet ved over 5% - synes jeg har set det brugt i alle fald?
Tror du har ret John. Men mon ikke trådstarter taler om en størrer procent del? Vi kunne jo gætte på 3x33% setup-'et, og der er jeg enig med Tonny.
det er jeg bestemt også og jo det er givet mere her - det var mere for at lære generelt - om man er fri ved under 5% og om det kun skal i skat eller altid skal fremgå af årsberetning også (jeg udnytter den bare til at lære lidt mere :) )