Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Ubetalte fakturaer ved regnskabsafslutning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I Dinero er kundeopdelte debitor-konti erstattet af en konto med samlet debitor-beløb 53000, så jeg blev lidt forundret, da jeg konstaterede at ikke-betalte fakturaer ikke overføres til næste regnskabsår ved afslutning af et regnskab.  Man er derved afskåret fra at udligne fakturaer ved indbetaling, og derved forbliver disse fakturaer også i kontakters kunde-saldoliste.

Jeg har ikke kunnet gennemskue en løsning på dette i 2015-regnskabet, og har derfor gået tilbage i 2014-regnskabet, udlignet fakturaer via mellemregnings-konto, og endelig i 2015-regnskab separeret det samlede beløb på ny konto 53001 (ubetalte 2014-fakturaer), for at holde det adskilt fra faktisk 2015-omsætning.  Det er jo lidt bøvlet, og jeg er bange for, at jeg har set mig blind på et eller andet.

1) Har jeg afsluttet 2014-regnskab forkert?

2) Er det normalt, at ikke-betalte fakturaer ikke overføres til nyt regnskabsår?

3) Mens samtidig gammel debitor-gæld indgår i kunde-saldoliste?

4) At man ikke kan fjerne disse gældsposter fra kunde-saldoliste?

Ellers fungerer Dinero og særlig bank-import enormt fint til mit behov.

mvh

Allan Hansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51

hvis du afslutter 2014 så overføres ubetalte og alle andre fakturaer til det nye regnskabsår 2015 og kan bookes af som betalte i 2015 - så et eller andet er gået galt her hvis du korrekt har valgt at afslutte 2014 og fået nyt 2015 regnskabsår. Prøv support@dinero.dk om de lige kan hjælpe. Ved ikke om det gælder alle eller kun betalene medlemmer

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:18

Hej John

tak for svaret, men jeg kan desværre ikke bruge det, da jeg er såkaldt starter eller gratist i Dinero, og derfor ikke kan forvente svar fra Dinero.

Men jeg er selv kommet lidt videre, den manglende overførsel af fakturaer hænger sammen med valg af nyt start no for faktura, der skal man åbenbart vælge det korrekte tidspunkt at ændre faktura-nummerserien, hvis man som jeg vil vil have årstal med i nummeret.  Det skal jeg nok få lært til næste afslutning, der er trods alt et par dage til.

mvh

Allan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)