Her op til weekenden har jeg lige et spørgsmål til aminotinget:
Jeg har en frygtelig masse cd´er og bruger flittigt itunes, emusic osv. - men nu vil jeg have det hele samlet ét sted.
Derfor skal jeg have et nyt anlæg med en heftig harddisk, formidabel lyd, og lækkert design - der giver mig mulighed for at se cover-/albumdetaljer for det afspillede, sådan at jeg stadig har følelsen af, at jeg rent faktisk lytter til et album.
Har haft kigget på en ret lækker sag fra HifiKlubben, der hedder Sonos - og er ca. 20 meget lange impulskøbstimer fra at slå til, så kan I ikke lige give mig et go eller no go?
Det ser helt sikkert lækkert ud, hvis jeg hørte musik ud over når jeg er i bil eller ved computeren så kunne jeg os godt forfalde til sådan et sæt (men jeg er jo os en af dem der smidder penge efter iphone og den slags gejl ), Men det lyder jo til at du er opstemt på at købe den,. Så go for it, hvis du tror du vil bruge det og blive glad for det.
Er måske ikke helt upartisk da jeg arbejder i Hi-Fi Klubben, men kan fortælle at jeg selv bruger Sonos derhjemme, chefen er gået helt amok med 7 zoner hjemme i hans lejlighed. Så Sonos er top dollar her nede i Sønderborg :)... Tjek evt. testene af Sonos hos enten Rabatten (hvor værten i øvrigt endte med at købe en pakke Sonos efter optagelserne), eller på GEAR TV, hvor værten også er ret meget oppe at ringe over Sonos' hurtighed, mulighed for flere zoner samt kvaliteten af forstærkerne.
Man behøver ikke at være upartisk her - når bare man gør opmærksom på tilhørsforholdet. Du kan jo stadig fungere som ekspert når du har set anlægget i funktion.
Vi har selv været på udkig efter noget lignende, har hundredevis af CD'er, som vi har forsøgt os med at komme i mapper, for at spare plads, men løsningen er langt fra optimal, da mapperne er uhandige store og klodsede, og det er besværligt når man på en aften spiller mange forskellige. Ligesom dig, vil vi nemlig også helst have et "cover flow" da man ofte relaterer sig bedre til et album når man ser coveret - end en kedelig info tekst. Vi havde overvejet at ligge ALLE CDerne ind på en computer, men synes heller ikke det er en holdbar løsning...
Så jeg vil egentlig bare spørge dig, om du ikke har lyst til at give en feed back, når du har prøvet det af!? Og hvis der er andre der har lyst til at uddybe fordele og eventuelle ulemper, så hører jeg dem gerne
Jeg er vist nærmest overbevist nu og køber Sonos-systemet, når vi flytter her til januar.
Hvis man ikke vil punge helt så meget ud, er der også Logitech Squeezebox. Den er væsentligt billigere (start sættet er vist lige nu på tilbud i elgiganten til under 1800, ellers koster det vist 2500). Jeg har det selv og kan varmt anbefale det.