Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af mobile aftale

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

kriller26:

Jeg har købt telefonen i dec. 2014. Må jeg ikke trække hele moms beløbet ud med det samme, og så selv afdragene løbende?

Hej,

Du må fratrække hele momsbeløbet i december måned.

1 af følgende 2 betingelser skal dog være opfyldt; du skal have fået leveret selve mobiltelefonen i december, eller du skal have fået fakturaen i december. (Jeg formoder 1 af de 2 betingelser allerede er opfyldt)

Hvis det har interesse, så findes grundlaget for hvornår du må fratrække momsen af et køb i momslovens § 23. (de 2 betingelser jeg refererer til er henholdsvis stk. 1 – 2)

Jeg tillader mig lige at tilføje, at momsfradraget på selve abonnementet ikke kan fratrækkes fuldt ud. Men kun ud fra den fordeling du anvender erhvervsmæssigt/privat. (I øvrigt har John fint beskrevet dette ovenfor)

Fra Grenaa
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:54

Tusind tak for alle svarene - jeg har nu sendt en mail til support og håber at I kan lave en vejledning, da jeg tænker at jeg nok ikke er den eneste der sidder med dette spørgsmål :-)

I øvrigt tak for et super fedt regnskabsprogram! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26

tror ikke support kan gøre andet end:

Del momsen i forhold til privat og firma og brug kassekladde - lav ny konto for telefoni 7245 UDEN moms

linje 1  omkostningen inkl. delt moms privat - modkonto bank

linje 2 den fradragsberettigede moms - konto købsmoms 64060  - modkonto bank

Eksempel - Regning 125 kr inkl moms - forbrug 50/50 privat/firma = momsen - de 25 kr deles og der bogføres nu 112,50 kr på den ny konto telefoni 7245 mod bank og i linje 2 bogførs 12,5 kr på købsmoms mod bank

Endeligt - hvis telefonen er med hjem, så skal ejer af personlig virksomhed lave skatteregulering og lægge 2.600 kr til sit resultat til skat når selvangivelsen udfyldes i udvidet selvangivelse - mens et selskab skal selvangive de 2.600 kr med 216,67 kr per måned hvis det betaler fri telefon for ejer som har den med hjem

Support må meget gerne komme med noget enklere hvis de har det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)