Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til betalingsmodul på ny webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har læst en del indlæg herinde om samme emne, men har ikke helt fået svar på mine spørgsmål.

Jeg er ved at lave en webshop til min svigerfars firma. Firmaet har eksisteret længe, men kun med en hjemmeside og ikke en webshop. Jeg mangler nu kun at tilknytte en måde hvorpå folk kan betale og dertil har jeg nogle spørgsmål:

Skal jeg melde til Nets at firmaet begynder at anvende e-handel?

Skal jeg have både en betalingsgateway og en indløser?

Hvis jeg skal have begge dele - Kan jeg så anvende firmaets egen bank som indløser (Nordea)?

Hvilken betalingsløsning vil være den bedste? (Dankort er ikke nødvendigt, hvis folk bare kan betale med VISA-Dankort)

Webshoppen vil være fokuseret både på DK, men der sendes også på resten af verden. Dog regner vi ikke med, at der vil være den store mængde transaktioner det første årstid. 

MVH Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:31

Hej Simon

Lad mig prøve at svare, så godt jeg kan:

1. Du behøver ikke have en aftale med Nets. Nets indløser det rene Dankort, men hvis du ikke er interesseret i det, kan du sagtens vælge andre indløsere og modtage Visa/Dankort igennem dem.

2. Ja, for traditionel kortbetaling skal du have en betalingsgateway og en indløser. Du kan også vælge wallet-løsninger som fx PayPal - det er dog ikke alle, der er trygge ved at betale gennem PayPal, er min erfaring. 

3. Om du kan anvende Nordea til indløsning, kommer an på, hvilken betalingsgateway du vælger. De to skal kunne tale sammen. ePay understøtter indløsning gennem Nordea.

4. Hvilken løsning der er den bedste, kommer an på mange faktorer. Der er nok ikke et klart svar på det spørgsmål, vil jeg tro ...

Du kan eventuelt læse artiklen her: spacey.dk/saadan-kommer-du-gang-med-online-betaling/

Den skulle gerne give et godt indblik i, hvordan du kommer i gang med online betalinger. Ellers er du velkommen til at ringe mig op på 9813 9040 - og det skal selvfølgelig siges, at jeg arbejder ved ePay.

Mvh.
Heine 

Fra Odense
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 213
Fra  CoWeb ApS JLTR.dk Skrevet kl. 11:33

Du kunne med fordel også tage et kig på www.stripe.com 

Det er en betalingsløsning, der på mange punkter minder om Paypal. Det er dog meget mere genneskueligt og pænere/nemmere at integrere.

Mvh.

Asger

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:34

Mht. Epay vil jeg gerne anbefale dem, god og lynhurtig support. Dog skal du lige være opmærksom på at deres plugin ikke virker til Joomla/Virtuemart 3 endnu, så benytter du den platform skal du finde en anden end Epay eller bede om en dato for hvornår de porter til VM3 :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 15:14

Tak for de pæne ord, Troels.

Jeg ved, at der arbejdes på et plugin til Virtuemart 3. Du kan få en beta-version af modulet ved at skrive til support@epay.dk.

Hav en god dag!

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Heine

Jeg har lige for mindre end 10minutter siden modtaget en email fra Epay :-D

"Hi everybody

You have requested a notification as soon as we finished developing a new module for VirtueMart 3.

It has been tested and works with Joomla 3.3.6 and VirtueMart 3.0.4"

Jeg takker og må til at få den testet.

Mvh.

Troels

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)