Hej. Jeg har læst en del indlæg herinde om samme emne, men har ikke helt fået svar på mine spørgsmål. Jeg er ved at lave en webshop til min svigerfars firma. Firmaet har eksisteret længe, men kun med en hjemmeside og ikke en webshop. Jeg mangler nu kun at tilknytte en måde hvorpå folk kan betale og dertil har jeg nogle spørgsmål: Skal jeg melde til Nets at firmaet begynder at anvende e-handel? Skal jeg have både en betalingsgateway og en indløser? Hvis jeg skal have begge dele - Kan jeg så anvende firmaets egen bank som indløser (Nordea)? Hvilken betalingsløsning vil være den bedste? (Dankort er ikke nødvendigt, hvis folk bare kan betale med VISA-Dankort) Webshoppen vil være fokuseret både på DK, men der sendes også på resten af verden. Dog regner vi ikke med, at der vil være den store mængde transaktioner det første årstid. MVH Simon |
Hej Simon
Lad mig prøve at svare, så godt jeg kan:
1. Du behøver ikke have en aftale med Nets. Nets indløser det rene Dankort, men hvis du ikke er interesseret i det, kan du sagtens vælge andre indløsere og modtage Visa/Dankort igennem dem.
2. Ja, for traditionel kortbetaling skal du have en betalingsgateway og en indløser. Du kan også vælge wallet-løsninger som fx PayPal - det er dog ikke alle, der er trygge ved at betale gennem PayPal, er min erfaring.
3. Om du kan anvende Nordea til indløsning, kommer an på, hvilken betalingsgateway du vælger. De to skal kunne tale sammen. ePay understøtter indløsning gennem Nordea.
4. Hvilken løsning der er den bedste, kommer an på mange faktorer. Der er nok ikke et klart svar på det spørgsmål, vil jeg tro ...
Du kan eventuelt læse artiklen her: spacey.dk/saadan-kommer-du-gang-med-online-betaling/
Den skulle gerne give et godt indblik i, hvordan du kommer i gang med online betalinger. Ellers er du velkommen til at ringe mig op på 9813 9040 - og det skal selvfølgelig siges, at jeg arbejder ved ePay.
Mvh.
Heine