Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal medfølgende telefon i tele-abonnement opgives?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får løbende tilbud om nye telefoner i et 36 måneders abonnement fra teleselskaber. Mit spørgsmål er:

1. Hvis jeg får telefon som "gave", hvis jeg tegner et nyt tele abonnement, kan jeg så trække det fra i firmaet som en udgift UDEN at skulle betale de 2600 kr. PR ÅR for at have en telefon som jeg både bruger privat og i firmaet?

2. Et andet tilbud er en billig telefon til måske 2500 kr + et telefon abonnement på x antal kr i 36 måneder. Kan jeg sige ja tak til det uden at skulle betale de 2600 kr PR ÅR?

3. Er der nogen smutveje for at få fat i en telefon gennem firmaet, men uden at skulle betale de (uhyrlige) 2600 hvert år i skat?

Tusind tak for hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

1  du får en ikke gave men du betaler den via det nye abonnement og ja hvis du lader firmaet betale skal du lægge 2600 kr på dit overskud i skat af fri telefon OG tilmed skal du dele momsen da du skal anslå privat/firmabrug og kun må trække moms fra af firmadelen. Se fri telefon http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html og delt moms som gælder alt du har hjemme og forventes at bruge privat - computer  printer m-m. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

2 helt samme sag

3 nej ikke hvis du er personlig virksomhed og har telefonen med hjem bare EN gang men det fremgår af skats tekst i det første af de to links

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Engedal Skrevet kl. 16:31

Ok tak for svaret. Men det ser så desværre ud til, at det ikke kan betale sig at købe en telefon over firmaet. Jeg kan vel ikke på nogen måde købe den som privat nu, hvor de ringer til mig igennem firmaet?

Og uanset hvad, så ville jeg vel også skulle betale de 2600 kr, fordi jeg en gang imellem brugte den i firma sammenhæng?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

Du må spørge dem om du må købe den privat hvis du ikke vil af med 2600 kr  - det er der ikke nogen her der ved - men køber du den privat og betaler alt privat- så må du bruge den lige så meget du vil i firmaet - så længe firmaet ikke betaler

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Engedal Skrevet kl. 16:54

Nå ok! Det giver da en mulighed, hvis de går med på den :)

Tak for hjælpen, John!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)