Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirkomhed økonomi og anden virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber at jeg kan få lidt hjælp her.

Jeg har et fast arbejde,,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed "A" som laver en del penge på mdr basis.. Jeg er momsfritaget pga branchekoden. "behandler"

De penge jeg har i virksomheden trækker jeg ikke ud da jeg allerede har en fast god indkomst. 

Jeg vil gerne investere/åbne et madprojekt sammen med min bror.

Kan jeg bruge de opsparet penge i fra virksomhed "A" bruges til at åbne et nyt (APS) med brormand?

Tænker enten en igangværende forretning eller opstart fra bunden med maskiner/lokaler + div :-)

Hvis det er ok - skal man betale skat af pengene fra "A" der bliv vil blive brugt til Apset?

Ved at jeg skal tage fat i en Revisor men vil gerne have en grundlæggende viden inden jeg sidder overfor en..

På forhånd tak

Galil

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:24

Galil:

Kan jeg bruge de opsparet penge i fra virksomhed "A" bruges til at åbne et nyt (APS) med brormand?

Svaret er lidt både og...

Det kommer nemlig an på om du anvender VSO til din enkeltmandsvirksomhed.

Hvis du lader din virksomheds indkomst beskatte som udelukkende personlig indkomst, er der ikke noget til hindre for at du bruger pengene som er opsparet inde i virksomheden, idet du og virksomheden bliver anset for den samme juridiske person i relation til aktierne/anparterne.

Men gør du brug af VSO-skatteordningen kan din du ikke bruge pengene som er opsparet inde i virksomheden, da hverken aktier/anparter kan indgå i en VSO. I så fald skal pengene hæves fra virksomheden og du skal lade dig beskatte på samme måde som hvis du hævede pengene kontant.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Det korte svar er - at du kan trække alt det du vil ud af en personlig virksomhed - Det påvirker jo ikke dit resultat - så trækker du penge ud er det som en slags lån - og du må godt bruge dem som indskudskapital i et ApS men det påvirker jo ikke dit resultat. Jeg forudsætter her du ikke bruger VSO hvor du også kan hæve men skal ind under hæverækkefølge - tal med revisor. Se beskatning i personlig virk og hvorfor du bare kan hæve løs (men jo vil kunne mangle penge og ikke spare skat) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Det du måske vil, er at bruge de penge du har i banken på et ApS - i håb om at du så sparer skat, men det sker ikke. Dit udtræk påvirker som du ser i linket ikke din skat

ApS kapital skal være beskattede midler - og derfor passer det også vældig godt, at du hæver i status og derfor er det dine egene beskattede penge. Læs linket så forstår du - mere for at undgå, at du tror man kan springe skat over ved manøvren for det er i virkeligheden IKKE din virksomhed der på den måde kommer med kapitalen, men dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)