Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den gode idé! Men hvad så der efter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Vi har vel alle som iværksættere, uanset erhverv, siddet med den ene geniale idé efter den anden!

Mange ideer når bare aldrig længere end til blokken og kuglepennen.

Nu tænker jeg så bare.. Jeg sidder for tiden selv med en masse geniale ideer, inden for sundhedssektoren.

Meeen.. Uanset hvor vi er, så må der være nogle helt elementære og basale "grund- elementer," som altid er gode at kende til for virkelig at komme videre end tegneblokken?

Det er ikke kun til mig jeg skriver dette, men hvad mener i er vejen videre?

Ud over at tro på sig selv, og hvad vi eller kan komme med af gode forklaringer.

Rent praktisk --> hvilke redskaber har i brugt? Hvilke metoder? Personer/ fagfolk som er gode at kende? 

ALT kan bruges! Nogle gange mangler der bare lige broen til at forbinde de fantastiske ideer med virkeligheden :)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon 

Det hjalp mig rigtig meget at skrive en forretningsplan og lavet et budget.

Det kan godt være du ikke kan bruge det til så meget. Men hjælper dig til at forstå hvad det kræver at starte din idé

Du skal også bruge den hvis du skal søge investorer.

En anden god ting er at tage fat i dit væksthus hvis det er en opfindelse som du skal have hjælpe til at realisere.

Del Del Del Del. Der er mange som er bange for lige netop dette, jeg anbefaler at dele din ide med som mange som muligt.

Håber det kan bruges. 

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wandersen.

Tak for indlæg, alt kan som sagt bruges. :)

Det er også rart at se hvad i generelt selv gør for at holde jer til en plan, og som du skriver lave forretningsplan og budget.

Jeg har det nok med at komme i for mange retninger, når jeg først går i gang!

Og at dele ideen er også en god pointe, så vi kan komme ud til folk :)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Det er en  yderst relevant og interessant problemstilling du har fat i der, specielt her på amino!.  
Den fase der kommer umiddelbart efter den gode ide er undfanget er nok den vigtigste, træffer man de forkerte valg der, kan man ikke bare spilde oceaner af tid men også tabe penge.

For lige i den fase kan man nemt blive sin egen værste fjende. Begejstringen over ideen kan let betyde at man ikke er neutral på en konstruktiv og realistisk måde. Man må teste sin ide, få uvildige til at se på det. Helst nogen du ikke  kender for godt, og gerne personer med den rette faglige indsigt. Så lad være med at bruge din kæreste, nære venner eller familie til det.
Ros og rygklap er altid godt, men har ikke den store værdi. Det der virkelig har værdi er kritik af din ide, at finde svagheder du ikke havde set i din begejstring. Gå systematisk til værks når du stiller de gode sider af dine ide op mod svaghederne. Brug gerne en eller anden form for SWOT analyse der kan visualisere resultatet på en god måde.

Kun de mest realistiske og 'sunde' ideer vil klare en sådan et realitetstjek, men det vil betyde at du med større sikkerhed vil kunne gå ind i næste fase af din produktudvkling. De svagheder du har lært at kende gennem den første fase vil du kunne arbejde med for at gøre din ide endnu stærkere i din videre færd.

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Brøndholt!

God pointe du kommer med. Jeg ser netop også mere realistisk og praktisk på tingene end bare at få ros fra venner og familie, for de vil jo altid uanset idé synes at det er fantastisk og at man er den bedste.

Men som du siger, skal der fagfolk til med ris og ros før det rigtig kan blive til noget videre :)

Swot kender jeg ikke til men prøver at tage et kig :)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Mit forslag vil være at fortælle så mange som muligt om din idé. Hver gang vil du få feedback som du kan bruge til at finpudse.

Når du mener at ideen holder 110% og du kan se et indtjeningsgrundlag gennem en simpel forretningsplan (helt basalt indtæger - udgifter pr salg), så ville jeg gå skridtet videre og helt uformelt forsøge at spørge fagpersoner om hvad de synes om ideen...

Der er mange som er bange for at folk stjæler deres ideer. Men jeg vil vove den påstand, at hvis din idé ikke kan tåle at du fortæller den til andre, vil du under alle omstændigheder tabe til konkurrenter når du først kommer i gang.

Mange hilsner

David

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)