Jeg skal sælge mine produkter (smykker) på Amazon og er derfor blevet påkrævet at sætte EAN koder på mine produkter. I den forbindelse har jeg kontaktet GS1Denmark hvor jeg skal købe et abonnement for at få EAN koderne. Men alt det praktiske kan de ikke hjælpe med, altså hvordan genererer jeg disse koder og hvordan får jeg dem printet på labels så de kan påsættes min emballage? Er der nogen der ved hvordan det lettest og billigst kan gøres?
Der findes masser af hjemmesider hvor du gratis kan generere dine EAN koder, bl.a. denne: http://barcode.tec-it.com/ Nu ved jeg ikke hvor mange labels du skal bruge?! Hvis det ikke er særlig mange kan du jo evt. selv sætte et ark op i word eller lign. med EAN koderne og selv printe etiketterne ud på et etiket ark.
Jeg er ikke lige 100% inde i det! Men jo du skal oprettes i deres system og så får du et nummer fra dem, som du skal bruge, når du skal oprette dine EAN koder. Når du har det nummer, kan du oprette flere forskellige EAN koder ud fra dine egne varenumre, så du selv kan genkende dine varer.
EAN-13 er f.eks. opbygget således: 57 : DK 08175 : Producenten af varen (det du får fra GS1) 00971 : Producentens varenr. (her kan du vælge at sætte dit eget tale ind) 6 : Kontroltal (genereres automatisk at EAN generatoren)