Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eje eller leje forretning i Spanien

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg i et par dage "pløjet" alle indlæg igennem vedrørende start af fysiks forretning op i Spanien. jeg kan dog ikke finde noget om eje eller leje. Hvis jeg skal flytte adresse til Spanien skal jeg nødvendigvis også have en bolig. Derfor bliver jeg nødt til at finde en forretning som også fungerer som bolig.. selvfølgelig lidt mere besværligt. Hvordan er normalen i Spanien: Lejer, eller ejer man en forretning? og hvad fordelene og ulemperne?

Venligst Bjarne

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man lejer som regel og det er ikke alle boliger der må bruges som forretning, hvis du tænker på et spansk selskab, derfor skal du sikre dig dette og de boliger der må benyttes som begge dele er som regel lidt dyrer.

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg tænker mere i en forretning med et lokale til beboelse, men det er jo næsten det samme. Det må nødvendigvis være billigere end at skulle have lejlighed og forretning. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om indskud og leveomkostninger kontra Danmark. Jeg er godt klar over at der ikke kan gives et specifikt svar på dette, men sådan generelt. Venligst Bjarne.

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Leveomkostninger = husleje mm. Fik ikke lige skrevet det præcist

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen! Er der ikke en venlig sjæl der kunne sætte mig lidt ind i hvilke udfordringer og uforsete ting der evt. kunne vente mig ved at åbne en forretning i sydspanien ? Venligst Bjarne

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert billigere, det kommer an på hvem man finder som ud udlejer :)

Indskud er typisk 2-3 måneder og en lejekontrakt er typisk på 11 måneder. Priserne for lokaler til erhverv ligger meget i still med de danske, du kan sikkert finde på både dyrer og billigere alt efter hvad du har af krav - omkring 80-100 kvm for ca 1000-1100 euro.

Du burde kunne leve fint for omkring 900-1200 euro hvis du ikke har de store behov for stor bil, stor bolig med pool og lign.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring "udfordringer og uforsete ting" så er det ligesom i danmark, der er nogen der tilbyder det samme som dig som regel ikke langt væk derfor er det største problem for os iværksættere nok at have penge nok til den tid det kræver at få en forretning ordenlig op at stå.

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge svar. Det gav mig et godt indblik i det økonomiske ang. butik. Det er rigtigt godt at have lidt baggrundsviden inden jeg skal videre i processen. De 11 måneders leje kontrakt var en ny viden for mig. Venligst Bjarne.

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra København
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Jeg ved ikke meget om åbning af butik, men jeg tror det er ganske normalt at spaniere har en butik i stueetagen og bor på 1. sal i samme ejendom - bor selv i en ejendom, hvor stueetagen er butik og den tidligere ejer boede lige ovenpå, med trappe direkte ned i butikken (lokalet er pt ledigt, hvis det har interesse? Dog i Malaga Centrum, så det er nok ikke den billigste løsning ;-).

I Facebook-grupper for danskere i spanien og i blade som La Danesa og Solkysten vil du finde mange eksempler på danskere der driver butik, så måske det kan bringe dig videre.

God jagt :-)

Fra Barcelona
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har boet i Spanien siden '88. og leveomkostningerne i Spanien kan vaere meget forskelligt alt efter hvor du bor i landet. BCN og Madrid er dyrt i forhold til andre steder. 

Hvis du skal have hjaelp vedr køb eller leje af en butik/hus/lejlighed så kan min kone evt gerne hjaelpe dig med lidt rådgivning da hun arbejder for Servihabitat en af de største ejendomsmaeglerfirmaer i Spanien.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)