Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé skal føres ud i verden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har siddet og læst forskellige interessante indslag her på siden, hvor jeg også har fundet mange svar, men nu prøver jeg at fortælle min præcise situation, så jeg forhåbentligt kan blive helt afklaret med hvordan tingene hænger sammen.

Jeg er kommet på en god idé, som jeg meget gerne vil have ud i verden.

Idéen i sig selv er en app til smartphones, hvoraf jeg har nogle spørgsmål. 

Jeg er ikke en appudvikler, men jeg har selvfølgelig tænkt mig at hyre en til at lave den for mig. Men hvordan hænger det sammen?

Hvordan sikrer jeg mig, at idéen stadig er min, når jeg får en anden til at lave programmet? Og er det nødvendigt for mig, at få patent på min idé?

Jeg er ikke interesseret i at bruge mange tusinde kroner på en appudvikler, hvis der pludselig kommer en og siger at jeg har taget hans idé fordi han har købt patent på det, efter at appen er blevet lavet.

Det skal lige understreges at det er første gang jeg roder mig ud i en af mine idéer, så spørg endelig hvis der er noget der skal uddybes.

Jeg håber på at høre fra jer.

Mvh. Lucas. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29

du kan ikke patentere en ide-  og heller ikke isoleret patentere software. Du er nødt til at skyde mod frem i brystet og turde tage kontakt med folk og fortælle hvad du vil ha udviklet - ikke nødvendigvis alle detaljer og du skal regne med at det i øvrigt kan være ret dyrt at få udviklet. Det du gør er, at du får udviklet en fortrolighedsaftale - men det får du først når du tør nærme dig emnet 

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html   

vh John Hannover

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 15:31

Få lavet en hurtig demo billigt. Og få appen "tryk-prøvet" i nabolaget.

Det er virkelig svært at fortælle om der er noget lignende, når vi ikke ved hvad appen går ud på.

Patent på software - glem det.

Du kigger på en regning i 25k+ klassen for selv en meget lille app, hvis du ikke selv kan udvikle. Det bliver hurtigt dyrt så vær forsigtig.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Lucas og tillykke med din beslutning :-)

Lad mig se om jeg kan hjælpe dig lidt.

Når du hyrer en udvikler er koden selvfølgelig din ejendom, om nødvendigt kunne du jo få det præciseret i den aftale du laver med udvikleren.

Der er dog nogle ting du bør være opmærksom på, bare så du ikke får for meget bøvl undervejs. Her er noget af det vigtigste nok at sikre dig, at du har fuld kontrol med Source koden, at du selv får dig en “udvikler” hos Google og Apple og at app’en bliver uploadet med den account, at du løbende får en brugbar backup osv.  Jeg har begået en lille blog med hvad jeg, som minimum, mener at du skal sørge for, den kan du finde her: http://www.mhn-consulting.com/er-du-i-lommen-paa-dine-udviklere/

Når det kommer til patent så skal du ikke bekymre dig om det (men mindre det er en teknisk nyskabelse du har gang i).

Patent på kode er - undskyld udtrykket -  lidt et “gede-marked”, vores politikere siger, at det kan man ikke, nogle eksperter siger jo det kan man godt.

Anyway, for mere end 99% af alle app’s er patenter ikke relevante og ikke noget du skal spilde din tid på - der er, på alle de forskellige interessante markeder, mange udbydere - faktisk er det et tegn på at du har fat i noget, at der er andre der tidligere har implementeret din idé - så skal du bare gøre det bedre end dem.

Med hensyn til pris og omfang, så er det altid fornuftigt at starte i “det små” - start med at få beskrevet hvad app’en skal kunne i alle detaljer - herefter kan du gå i gang med, at kigge på hvad det er det absolut mindste der skal til, før du har en APP der fungerer - det er det scope du starter med.

Herefter samler du feedback fra de få brugere du har til at begynde med, og derefter “udvider” du din app således du ender med den endelige løsning - og nej, det er nok ikke den løsning du så har beskrevet til at starte med, men det vil være den løsning der passer bedst til markedets behov.

Mht at finde nogle der kan udvikle din app for dig, så kan du enten vælge at gå med et dansk bureau (det er nok den dyreste løsning), du kan finde en freelancer herinde(det bliver lidt billigere) eller du kan vælge at gå offshore(den billigste model) - vælger du offshore modellen kan du læse mere her om hvad du skal holde øje med: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-offshore-konsulenter/

Jeg hjælper dig selvfølgelig også gerne Smile

Anyway - så held og lykke med dit projekt !

//Morten

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:23

Jeg har sendt dig en mail, på din hjemmeside, Morten :-)

Ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Lucas.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)