Hej med jer. Jeg har siddet og læst forskellige interessante indslag her på siden, hvor jeg også har fundet mange svar, men nu prøver jeg at fortælle min præcise situation, så jeg forhåbentligt kan blive helt afklaret med hvordan tingene hænger sammen. Jeg er kommet på en god idé, som jeg meget gerne vil have ud i verden. Idéen i sig selv er en app til smartphones, hvoraf jeg har nogle spørgsmål. Jeg er ikke en appudvikler, men jeg har selvfølgelig tænkt mig at hyre en til at lave den for mig. Men hvordan hænger det sammen? Hvordan sikrer jeg mig, at idéen stadig er min, når jeg får en anden til at lave programmet? Og er det nødvendigt for mig, at få patent på min idé? Jeg er ikke interesseret i at bruge mange tusinde kroner på en appudvikler, hvis der pludselig kommer en og siger at jeg har taget hans idé fordi han har købt patent på det, efter at appen er blevet lavet. Det skal lige understreges at det er første gang jeg roder mig ud i en af mine idéer, så spørg endelig hvis der er noget der skal uddybes. Jeg håber på at høre fra jer. Mvh. Lucas. |
du kan ikke patentere en ide- og heller ikke isoleret patentere software. Du er nødt til at skyde mod frem i brystet og turde tage kontakt med folk og fortælle hvad du vil ha udviklet - ikke nødvendigvis alle detaljer og du skal regne med at det i øvrigt kan være ret dyrt at få udviklet. Det du gør er, at du får udviklet en fortrolighedsaftale - men det får du først når du tør nærme dig emnet
se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html