Hejsa Jeg har indtil videre på min webshop taget præcis samme beløb for fragten som jeg betaler hos Post Danmark for at undgå at skulle betale moms af fragten. Jeg har kun solgt i Danmark og fakturaret i DKK på min webshop men nu er jeg ved at opbygge min webshop til at sælge i resten af verden, så jeg indfører betaling med EUR. Men det betyder så at det beløb jeg får indbetalt kommer til at afvige med nogle decimaler med det beløb jeg betaler post danmark. Lad os sige at fragten er 51 DKK og kursen på EUR sætter jeg fast til at 7.45 DKK = 1 EUR.. Så er 51/7,45 = 6,845637584, rundes op til 6,85, men så betaler kunden 51,0325 DKK (7,45*6,85) og jeg betaler Post Danmark 51 DKK. Det er en meget lille difference, men som jeg har forstået det er det vigtigt at det er præcis samme beløb? Hvordan håndterer jeg dette? Håber nogen kan hjælpe mig :) Mvh Jakob - Rekords |
Jeg tror måske jeg har fundet svaret selv. Jeg betaler bare moms af det (lille) overskud der vil opstå? Ifølge dette blogindlæg: http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2011/09/14/udl-230-gsordningen-e-handel-og-momsfri-porto.aspx