Hej folkens. Har for nogle måneder siden startet en iværksætter virksomhed, som jeg desværre vælger at opgive. Jeg har en masse udgifter, og vil derfor høre hvilke jeg kan trække fra i skat, inden jeg lukker virksomheden helt. Har ingen indtægt haft, så kan jeg overhovedet få nogle kontanter direkte overført tilbage fra skat? Har følgende udgifter: Kørsel: omkring 2000 km. (Har lavet "kørebog") Indkøb af varer for 10.000 kr. (uden moms) Køb af bærbar pc til firmabrug for 2000 kr. Køb af skærm til bærbar, da den gik i stykker, pris 1000 kr. Oprettelse af firmakonto 300 kr. Betaling af told, da varerne blev tjekket under fragten, pris 300 kr. Har ikke haft nogen indtægt fra nogle af varerne overhovedet. Er ked af min situation, og håber derfor jeg kan få bare lidt af beløbet tilbage i skat. På forhånd tak! |
nej overordnet - når du slet ikke har haft indtægter så er der ikke mulighed for fradrag for dine opstartsudgifter helt enkelt. Aktiverne - computer dims og varer skal du også i alle fald selv købe ud med moms- du kan jo ikke bare beholde dem - eller sælge til 3 . part - men uden indtægter er svaret, at du må lave regnskab og ikke forvente at få fradrag for negativt resultat desværre (ps den med da varene blev checket lyder ikke godt, for du skulle være importregistreret og selvklart ha ansvar for din fortoldning - det er ikke noget med - at varene blev checket for det er dit ansvar at de blev det ikke og ikke noget med undren over at de ikke kom igennem uden checkdlrma_:Har ingen indtægt haft, så kan jeg overhovedet få nogle kontanter direkte overført tilbage fra skat?
Har følgende udgifter:
Kørsel: omkring 2000 km. (Har lavet "kørebog")
Indkøb af varer for 10.000 kr. (uden moms)
Køb af bærbar pc til firmabrug for 2000 kr.
Køb af skærm til bærbar, da den gik i stykker, pris 1000 kr.
Oprettelse af firmakonto 300 kr.
Betaling af told, da varerne blev tjekket under fragten, pris 300 kr.
Har ikke haft nogen indtægt fra nogle af varerne overhovedet.
Er ked af min situation, og håber derfor jeg kan få bare lidt af beløbet tilbage i skat.