Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra Kinesisk firma, dog med et varehus placeret i England

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, her et lille spørgsmål vedr. Told og moms.

Sagen er den, at jeg har købt en del varer fra et firma fra kina. Men det kinesiske firma, de har heldigvis et varelager i England. Så de ville sende alle produkterne derfra.

Nu er jeg så blevet i tvivl, vil jeg komme til at skulle betale told & moms eller en anden udgift, da det jo er et firma fra Kina. Eller burde alt være i orden?

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:17

I og med de allerede er importeret til England (og dermed EU) af den kinesiske producent, så er der betalt de told- og momstakster der gør at de frit kan handles indenfor EU fremover. Du vil derfor ikke blive opkrævet yderligere, vel og mærke hvis der ikke er tale om fx alkohol, tobak eller lignende som bliver pålagt punktafgift.

Husk dog at bemærke hvorvidt de er placeret på de engelske kanaløer, da disse IKKE hører ind under EU. (Jersey, Guernsey osv.)

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 10:28

Tak for hjælpen

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 15:12

Brian B:
I og med de allerede er importeret til England (og dermed EU) af den kinesiske producent, så er der betalt de told- og momstakster der gør at de frit kan handles indenfor EU fremover.

Det er nu ikke nødvendigvis rigtigt det du skriver, for det kinesiske firma kan godt have varerne på et toldlager hvor først told og evt moms afregnes når varen frigives fra lageret.   Ergo er du nødt til at forhøre dig hvis din kinesiske leverandør om varen er fortoldet i EU.   

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)