Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde der kan fortælle mig lidt om skat og leasing af bil.

Jeg forventer at anvende bilen til ca. 75% pct. erhverv og 25 privat.

Hvad kan jeg trække fra i forbindelse med leasingsafgift, drift af bil, og kan jeg få kørselsgodtgørelse?

Jeg vil blive rigtig glad for hjælp.

Venlig hilsen

Linda

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:32

Hej Linda,

jeg kan da godt fortælle dig lidt - Du kan trække noget fra.

Der er lidt forskellige modeller. Et nærmere svar kræver kendskab til din situation ellers giver det et teoretisk svar.

Tit så vil dit leasingsselskab kunne give dig svar, eller så skal du have en revisor på.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Jan 15
Skrevet kl. 08:40

Jeg er klar over at det er kompliceret, men kan man lease en bil og samtidig få kørselsgodtgørelse?

Venlig hilsen

Linda

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 09:20

Hej Linda,

Jeg ville foreslå dig at kigge forbi dette blog indlæg: http://goleasit.dk/hvordan-haenger-splitleasing-sammen/

Tilmeldt 20. Jan 15
Skrevet kl. 15:27

Tak for svar :-)

Jeg ringede til et leasingsfirma som sagde at man ved leasing af biler til selvstændige erhvervsdrivende ikke har mulighed for at få kørselsgodtgørelse, men vedkommen var usikker på om der var fradrag for brændstof til den del der vedr. kørsel i forbindelse med erhverv.

Venlig hilsen

Linda

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:54

Det er korrekt, du kan desværre ikke få kørselsgodtgørelse, da du jo får dækkes udgifterne til den erhvervsmæssige brug af bilen igennem firmaet. Kørselsgodtgørelse skal dække værditab, slid og driftsomkostninger ved de kørte erhvervskilometre, og de ting er du jo ude ovre ved leasing. Men godt spørgsmål mht. benzinen, da det jo også er en løbende udgift.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:15

Tobias G:

Men godt spørgsmål mht. benzinen, da det jo også er en løbende udgift.

Hvis virksomhed/selskab står som ejer af leasingkontrakten, har samme virksomhed/selskab skattemæssigt fradrag for alle løbende driftsomkostninger (benzin/diesel, leasingydelse, værksted mm.) 

Hvis der anvendes en Splitleasingkontrakt, er der i virksomhed/selskab kun fradrag for den procentdel som er angivet som deres andel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)