Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidens problemløsning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er! Jeg sidder inde med to vildt gode ideer, og ved ikke hvor jeg skal starte, da det er en helt unik opfindelse! Går ligenu på Niels Brock Handelsgymnasium (1.g), og har talt lidt med mine lærere omkring min ide, og deres reaktion har været meget positiv! Nu søger jeg en som vil hjælpe mig og min makker på rette spor, som sædvanligt er der nogle krav.

Det er vigtigt at smartphones kan have en vis kontakt til enheden, dvs at beskeder osv vil modtages på enheden, og derefter vil enheden registrere det. Hele ideen vil foregå via en app. Vi drømmer om at få nogle prototyper lavet, og derefter kontakte en masse virksomheder bl.a Dansk Supermarked A/S, og vise vores idé frem! vi er sikre på at dette produkt vil være banebrydende, og helt optimalt for alle mennesker at benytte sig af. 

Den anden idé er ikke noget håndgribeligt produkt, altså er det en service, dog skal denne ide også foregå over en app, og have kontakt til en enhed, i dette tilfælde kan det sagtens være en computer. 

Disse idéer kræver et udarbejdet system, og det er her vi ikke rigtig ved hvad vi skal gøre. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:04

Hejsa Tobias

Det er fedt med noget gå-på-mod og noget initiativ - så jeg hader at lyde som en "sur, gammel mand" - men geniale og unikke ideer og opfindelser er ekstremt sjældne - du kan bare kigge på stort set samtlige succesfulde virksomheder - hvor mange af dem er bygget op om en genial idé som grundlæggeren pludselig fik - ikke mange.

Vi er ca 7 milliareder mennesker på denne klode og vi får alle flere gode ideer med jævne mellemrum - Så i min verden er den primære "validering" af om en idé er god eller ej, om andre har fået den allerede. og om det er lykkedes dem at bygge en forretning op omkring det koncept. Hvis der er det, ved du at der er et marked for din idé, hvis ikke så er det sandsynligvis tegn på at ideen nok ikke er holdbar alligevel.

Så det første jeg vil anbefale jer er at kigge grundigt på markedet og se hvad der ellers er der minder om jeres idé, måske nogle der har lavet noget lignende bare til en anden niche og/eller med en lidt anden indgangsvinkel. Dernæst vil jeg anbefale jer at tage kontakt til det lokale Væksthus og tage en snak med dem om hvordan i griber det an, de vil kunne hjælpe jer på vej.

//Morten

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:04

Du skal have tusind tak for svar! Vi har allerede kigget rundt på markedet, og kan ikke finde nogle som har noget der ligner os på nogle vinkler. Vi vil tage patent på ideen, og sørge for at være hurtigt ude. Vi har et problem, da vi ikke ved hvor vi kan få vores prototyper lavet, og evt teste det. Sammentidigt skal vi vide om den ide vi vil udføre overhovedet er lovlig. 

Problemet ved den anden idé er at vi ikke kan tage patent på det, og derfor er vi bange for at når vi vil fremlægge det for fx. Dansk Supermarked A/S, og de afslår, og derefter selv laver præcis det som vi vil lave. ;) 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 23:07

Hejsa

Hvis i skal til at tage patent, så skal i tage fat i jeres lokale væksthus og få dem til at rådgive jer, det er vist ikke en lille opgave, og jeres problem er stadig, hvad gør i så når en stor amerikansk koncern bryder jeres Patent ? Har i så flere millioner til at slæbe dem gennem retten.

Mht at de hugger jeres idé, så skal i ikke være så nervøse, ideer er intet værd, værdien ligger i implementeringen af ideen. Dansk Supermarked f.eks er super professionelle, skulle de vælge at "hugge" en idé (hvad jeg ikke tror de gør, de har masser selv) så vil de da vente til I var færdige med jeres produkt, på den måde kunne de lære af jeres fejl, og bagefter udkonkurrerer jer.

Prøv tænk, Mark Zuckerberg var ikke den første der fik ideen til et socialt netværk, han var bare bedre end de andre, osv osv osv,

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)