Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funktionæroverenskomst - Eksempler, hvor ledes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere af Amino. Da det er første gange jeg stifter virksomhed er der nogle termer og dokumenter jeg intet kender til, men som jeg har fået at vide vi skal have fat i. Da dette firma er et IVS, bestående af 5 stiftere, så skal vi gerne være under en funktionæroverenskomst, men en hurtigt google søgning har ikke bragt mig langt, så ved ikke helt hvordan vi får skrevet sådan en. Nogle derude der har et eksempel på et dokument der gør at vi kan underlægge os en funktionæroverenskomst?

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:43

Tror du ikke det er en ejeraftale i skal have lavet og ikke en funktionæroverenskomst.

Ejeraftalen (eller kapitalejeraftalen) regulerer, hvorledes i 5 stifterne skal forholde jer indbyrdes. F.eks. omkring personlig indsats, aflønning, hvad sker der, hvis en vil ud osv.

Prøv at Google ejeraftale (eller anpartshaveroverenskomst, aktionæroverenskomst - disse 2 er samme som ejeraftale, men ejeraftale er bare det "nye" ord for samme)

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:51

Det lyder rigtigt, jeg kigger lige nærmere på det. Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58

jo det lyder ret udpræget som ejeraftale er det som søges og det skal man absolut lave inden man er i gang. EJERAFTALE LINK  gennemgår det men du kan også google videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)