Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning til ApS eller oprettelse af nyt.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Wahlgren:
Situation B - Kapitalindkomst i form af renteindtægt fra selskab
hvorfor skulle du ikke bare få den rente indkomst fra helt alm aktier eller andet?

Du skal jo af med x kroner til selskabet - fra dig selv f.eks 200.000 beskattede kroner -  som du så ikke kan få rente fra andre for - og selskabet sparer 23% selskabsskat på renteudgiften og du har mere end 23% skat af renteindtægten som person/personlig virksomhed

Du skal så i øvrigt op i andre tal - låner du selskabet 200.000 kroner (din virksomhed har ikke fradrag for lånebeløbet) og sætter rente til 10% får du 20.000 kr men tallene bliver selvklart det samme.

Bare for at få 200.000 i rente, skal du låne selskabet 1 mio (stadigt uden fradrag for lånebeløbet) og få 10% = 200.000 som selskabet så har 23% fradrag for - og du kan da nok ikke slippe med 23% skat af rente indtægten. For at selskabet kan betale dig 200.000 i rente skal det jo så også ha en overskud på 200.000 kr som det vel ikke får uden du skal arbejde for det og vil du gøre det gratis og og og

hvorfor skal det være fra dit selskab og ikke sætte 1 mio i noget andet med udbytte og hvorfor skal der en personlig virksomhed ind. Nå jeg hopper af her -forstår den helt enkelt ikke når du har TO revisorer der anbefaler den, så lad dog dem stå på mål for den og forklare

vh John H

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal selvfølgelig ikke låne selskabet penge, der er betalt skat af, det ville være fjollet. Hvis jeg har skrevet det, har jeg formuleret mig forkert.

Hvis vi for et øjeblik ignorerer, hvordan og hvorfor selskabet er i gæld til mig og derfor betaler renter, hvor går jeg så galt ift. at komme frem til, at jeg sparer AM-bidrag og kan tjene mere uden at betale topskat ved den konstruktion?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)