Tusind tak for hjælpen. :) I starten skriver du CPR - var det med vilje? Altså hvis de ikke er cvr-registrerede? Og er det både hvis de er og hvis de ikke er registrerede som virksomheder, at jeg skal indberette skat ifølge dig? Stoler på din dømmekraft ud fra alle de meget gode indlæg jeg har læst af dig både herinde og på din blog.
Der er KUN hvis de ikke har virksomhed at du ikke skal indberette - er de personver SKAL du MEN - du kan godt få problemer hvis du ved det ikke er selvstændigt arbejde og du vælger at acceptere dem alle som virksomheder. Det kan sagtens gå fint, det afhænger af jobbets karakter
Lig en sidste ting, jeg ikke synes jeg kan få svar på nogle steder. Ud fra dine links og oplysninger hos SKAT er jeg kommet frem til, at jeg skal udbetale honorar for de ydelser, jeg skal bruge.
MEN! Skal mine honorarmodtagere være virksomhedsregistrerede og have cvr-nummer? Eller kan man som privatperson modtage honorar på lovlig vis? Jeg vil selvfølgelig indberette det hele jf dit tidligere link.
Skats beskrivelse af en honorarmodtager på side 6 her http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530 passer perfekt på de menensker, jeg køber ydelser af. Skat skriver at eksemplet er momsregistreret, men samtidig at han ikke er selvstændigt erhvervsdrivende.
SKAL mine honorarmodtagere være cvr-registrerede for at jeg følger reglerne?