Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af hjemme kontor

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg arbejder arbejder ved siden af min fuldtidsstilling på en konsulent virksomhed. Nu er mit spørgsmål - jeg benytter i mit job som konsulent mit eget hjemme kontor, kan jeg personligt kræve husleje for brug af dette af min virksomhed, og hvis ja - hvordan beskattes jeg af det personligt?

På forhånd tak til alle Jer Aminoér :)

Venlig hilsen

Jesper

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:41

Hej Jesper, 

Prøv at søge dig lidt frem på amino vedr dette. Link her

Derudover så mener jeg det er pisse hårdt, med at det skal være et rum man ikke bruger til andet etc. 

Det er bestemt ikke lige til - og nok slet ikke umagen værd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:09

Tusinde tak for hjælpen til Jer begge :) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:37

Hvis dit hjemmekontor fylder f.eks. 20% af din lejlighed, kan du lade selskabet betale 20% af huslejen og du selv 80%. Sådan gør jeg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Hvis dit hjemmekontor fylder f.eks. 20% af din lejlighed, kan du lade selskabet betale 20% af huslejen og du selv 80%. Sådan gør jeg.

Hej Jørgen

Nu kan jeg se du driver dit firma I Aps form vil ovenstående så ikke kun give dig en indtægt privat der skal beskattes?

/S

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jesper8920Randers:

Hej,

jeg arbejder arbejder ved siden af min fuldtidsstilling på en konsulent virksomhed. Nu er mit spørgsmål - jeg benytter i mit job som konsulent mit eget hjemme kontor, kan jeg personligt kræve husleje for brug af dette af min virksomhed, og hvis ja - hvordan beskattes jeg af det personligt?

På forhånd tak til alle Jer Aminoér :)

Venlig hilsen

Jesper

Hej Jesper

Det er der ud fra den beskrevne situation formentlig ikke mulighed for, desværre.

Du kan læse mere i SKAT´s Juridiske Vejledning her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512

Derfor bør du tage de øvrige indlæg her i tråden med et vidst forbeholdSkype-Wondering

Tonny

Fra Nærum
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:01

Det var rart og vide, for jeg arbejde også hjemme

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:40

Fra ovenstående link fås: "Hvis arbejdsværelset befinder sig i en lejet bolig, beregnes fradraget som en forholdsmæssig andel af huslejen, svarende til arbejdsværelsets andel af den samlede bolig. Hertil lægges en forholdsmæssig andel af el og varme." Det gælder selvfølgelig kun, hvis værelset opfylder de ret strenge krav. Og, nej, det bliver jeg ikke beskattet af personligt - jeg har jo ikke tjent noget.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:10

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Fra ovenstående link fås: "Hvis arbejdsværelset befinder sig i en lejet bolig, beregnes fradraget som en forholdsmæssig andel af huslejen, svarende til arbejdsværelsets andel af den samlede bolig. Hertil lægges en forholdsmæssig andel af el og varme." Det gælder selvfølgelig kun, hvis værelset opfylder de ret strenge krav. Og, nej, det bliver jeg ikke beskattet af personligt - jeg har jo ikke tjent noget.

Hej Jørgen

Nu tror jeg så, at forskellen på din og trådstarters situation (uden at vide det) er, at du har dit hovederhverv fra din hjemmeadresse. Trådstarter har en fuldtidsstilling, hvor han så tillige udfører noget hjemmearbejde sideløbende.

Herved kan trådstarter ikke godtgøre, at han skal have fradrag for hjemmekontor/arbejdsværelse, idet et af kravene er, at det er ens hovederhverv og udføres i normal arbejdstid.

Tonny

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)