Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man tilbyde kunder provision for at skaffe nye kunder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er det lovligt/en god ide at tilbyde sine kunder en form for provision hvis de skaffer nye kunder? B2B?

Jeg tænker at der er mange virksomheder der i dag giver gaver mm. til kunder som skaffer nye kunder B2C, så derfor tænker jeg at det er ok, men min bekymring går på hvor grænsen går før det lugter af pyramide. Hvilket det absolut ikke er, eller skal være.

Hilsen Mohnsen

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:16

Det kan du jo selv lige være lidt med til at vurdere her. 

Der er det skattemæssigt aspekt i det. Lad os antage at X skaffer dig en ordre til 100.000 kr. Og du siger du gerne vil bruge fx 4.000 kr på en iPad.

Tildels, så er jeg sgu itvivl om du kan få noget som helst fradrag for den udgift. 

Derudover, så vil den helt sikkert ikke blive set som noget du forære til Business, men til privat. Hvilket vil sige at modtageren istedet bliver beskattet personligt af de 4.000 kr.

Så den bedste løsning er du fx aftaler med X, at vedkommende får 5-20% af dit salg, og sender dig en månedlig faktura for arbejdet. 

Håber de giver mening :-)

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:47

Hej Jannik

Ja det gør det. Og jeg tolker det som at det er helt i orden at give provision til sine kunder for at skaffe nye.

Jeg var slet ikke ude i at give skattefrie gaver eller lign.

Tak.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:55

Ja - og med udgangspunkt i det, ser jeg 3 helt praktiske håndterbar muligheder: 

1) Udbetaling i "bananer" altså nogle points, du beslutter kun kan bruges på bestemte ydelser/produkter i din butik

2) Udbetaling, ved modtagelse af faktura fra dem. 

3) Simpelt, kreditere deres konto med beløbet, og så sender dem et efterfølgende kontoudtog, så de kan se værdien. 

Håber det giver mening. 
Det er mit bud på udfordringen :-)  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)