Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn fra mit Aps til mig -Skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 22
Fra  CForm.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej -god mandag

håber der en der kan hjælpe mig her, da jeg gerne vil gøre tingene efter bogen..

jeg er langt om længe (efter et år) ved at få gang i noget forretning der giver noget fast løn

fra mit aps..

det der er mig lidt presset, er at jeg ikke ved hvordan jeg betaler den skat jeg skal, nu hvor jeg kan overføre

en løn til mig selv på md. basis...

jeg er lige nu den eneste der får løn fra firmaet. 

håber i kan give et indspark til hvordan jeg gør det rigtigt...

Tak!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:08
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

danløn er enkelt - print aftalen og udfyld og gå i banken med den, de videresender og så klares skat og alt let. det koster 15 kr per lønkørsel + moms

Alternativt er letløn hos skat.dk gratis og heller ikke kompliceret. Bare husk aldrig at hæve noget uden samtidigt skatteindberetning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 22
Fra  CForm.dk Skrevet kl. 15:10

tak.

men hvis jeg nu HAR hevet penge ud uden at betale skat, i forvished om at jeg kunne betale dem bagefter.

- hvordan for jeg så betalt skatten af det beløb uden/inden skat kommer efter mig?

jeg må igang med danløn!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 17:35

Dream -Ullerup:

- hvordan for jeg så betalt skatten af det beløb uden/inden skat kommer efter mig?

Du har 2 muligheder, udbytte eller regulær løn.

Hvis du frie reserver, så kan du udlodde udbytte for 2014 og i stedet for at udbetale udbyttet udligner du dit ulovlige aktionærlån.

Alternativt skal der lønangives/efterangives for 2014. Igen skal beløbet ikke udbetales men udlignes.

Uanset hvad skal det ske i det rette år, hvis du har hævet pengene i 2014 skal det også angives i 2014. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44

SÅ er det med at komme ind på skat.dk og indberette løn under e-indkomst mere end meget hurtigt. Det du har gjort her er meget forkert. det er et ulovligt aktionærlån som du risikerer koster dig skat go evt bod OG samtidigt mister selskabet fradrag for beløbet som udgift. Du må aldrig tage penge ud af et selskab som noget som helst andet end løn eller udbytte med helt samtidigt indberetning som løn til skat

jeg ville bruge skat.dk og indberette NU som løn under e-indkomst - opdager skat at du har hævet løn uden at indbetale skat får du stensikkert et smæk dër 

Husk så også lige at du skal ha en lovpligttig arbejdsskadeforsikring - som bibemærkning nu hvor du synes at mangle lidt viden om forskel på personlig virksomhed og selskaber

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)