Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg betaler alt for meget i husleje. Nogle der har erfaringer med dette website?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tjekket det her website ud, da jeg gerne vil have nedsat min (alt for høje) husleje. 

www.minhusleje.dk

Er der nogen, der har erfaringer med det?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil klage over huslejen i din bolig til Huslejenævnet, så kan du gøre det selv. Det behøver du reelt ikke advokat til, da Huslejenævnet selv indhenter de oplysninger de har brug for til at afgøre sagen. Du kommer derfor til at betale ret meget for noget du selv kunne have gjort, hvis sagen vindes i Huslejenævnet. Men jeg kender da også til folk, som foretrækker at have en advokat på også i Huslejenævnet, da de så selv slipper for alt besvær og bekymringer.

Der er i øvrigt et problem, som ikke beskrives på hjemmesiden, nemlig at selv om du vinder i Huslejenævnet, så kan udlejer indbringe sagen for Boligretten, og her er det dig, der skal bevise, at lejen er for høj - Her tæller Huslejenævnets afgørelse ikke. Rigtig mange sager hvor lejer har fået medhold (men selvfølgelig ikke alle) fortsætter til Boligretten.

Hvis du gerne vil kende reglerne for lejenedsættelse, så har jeg lavet en nem guide her:

http://lejeret.com/fastsaettelse-af-husleje/

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)