Er ved, at hjælpe en med, at lave hans nuværende Umbraco website om til et Wordpresswebsite. Vil gerne overføre mest mulig seo værdi og så har jeg et spørgsmål. Umbraco undersider ender på .aspx og det gør wordpress ikke. Hvad gør jeg så, for url ændres ikke når jeg laver det i wordpress, ud over det i wordpress ikke ender på .aspx som det gør i umbraco. Hvordan tackler jeg det?
Men der er nu ikke noget der stopper dig i at sætte WP permalinks op til at imitere de gamle. Hvis nu det bare var indlæggets navn over hele linjen, så kan du bruge fx /%postname%.aspx
Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.
Men der er nu ikke noget der stopper dig i at sætte WP permalinks op til at imitere de gamle. Hvis nu det bare var indlæggets navn over hele linjen, så kan du bruge fx /%postname%.aspx
Hvorfor dog lave en for de fleste brugere snørklet workaround for at gøre det nye sites urls lige så grimme og meget lidt brugervenlige som det gamle sites urls?
En-til-en 301-redirect af alle sider på det gamle site til tilsvarende sider på det nye sites med brugervenlige urls er da den eneste fornuftige løsning.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Der skulle gerne være en htaccess fil tlknyttet din Wordpress installation.
Alternativt kan du hente en plugin til redirect, men hvis du har mange redirects er det lettere at indtaste dem direkte i htaccess frem for at skulle indtaste dem en ad gangen i en admin interface.
Er ved, at hjælpe en med, at lave hans nuværende Umbraco website om til et Wordpress website. Vil gerne overføre mest mulig seo værdi og så har jeg et spørgsmål. Umbraco undersider ender på .aspx og det gør wordpress ikke. Hvad gør jeg så, for url ændres ikke når jeg laver det i wordpress, ud over det i wordpress ikke ender på .aspx som det gør i umbraco. Hvordan tackler jeg det?
301 lyder som den rigtige løsning. Den er nem og hurtig at få klaret fremfor en mere speciel fremgangsmåde med at få "endelserne" til at gå op - ikke at der er noget sådan grundlæggende galt i det alternativ der blev foreslået.