Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byg en ø! Finde investorer til "skævt" projekt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere beskæftiget mig med investorer indenfor ICT branchen, hvor investerings viljen er ret høj.

Nu er jeg så involveret i et projekt hvor vi bygger en kunstig ø i en havn i et tæt befolket og meget populært område.
Tanken er at servere drikkevarer og let mad og vi kører et grønt projekt hvor vi blandt andet tester grønne teknologier i samarbejde med naturstyrelsen og andre aktører.

Øen er også tiltænkt som event platform for op til 100 mennesker ad gangen. Vi har kontaktet forskellige store virksomheder for at opnå tilsagn om at leje den når den bliver en realitet denne sommer.

Nu står vi så og skal bruge yderligere kapital til projektet, og her vil jeg bede om råd fra Aminoer der har erfaring med at finde investorer inde for dette område som vel lidt nærmer sig et restaurations koncept. Øen er tiltænkt at ligge på vandet henover sommeren hvert år, men udenfor sæson bliver den fjernet. Derfor er den lidt svær at sætte i sikkerhed for potentielle investorer.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg laver forretningsplan her, hvor kan jeg komme i investor kontakt indenfor dette område og hvad har i af generelle kommentarer til min videre færden?

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet amino kapital?

Hvis der er fornuftig økonomi i projektet kan jeg ikke se hvorfor folk ikke skulle investerer i det.

Har i blot kontaktet de store virksomheder, eller har I allerede fået tilsagn fra dem, og er der nogen som rent faktisk har skrevet under på noget?

Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget et kig på det, og tror helt sikkert også vi henvender os der på et tidspunkt. Virker som et rigtig godt værktøj.

For nu er det stadig kun en dialog og tilsagn er nok så langt vi kommer, siden vi ikke kan lade dem skrive under på noget som endnu ikke er bygget. Men vi håber at mange tilsagn fra interesserede kan være med til at argumentere til vores fordel.

Jeg ser den største risiko i forhold til investorer at der ikke er meget at sætte i pant. Det er jo ikke ligefrem en bygning på strøget der står tilbage hvis øen ikke bliver rentabel. Det er mit indtryk at der i den branche gerne skal være en hvis form for sikkerhed hvor ICT er mere risikovilligt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)