Hej Alle sammen. jeg er en HA-Jur studerende og ved siden af arbejder jeg som freelancer tolk for forskellige firmaer. Nu er det sådan at jeg går rundt og tænker på at blive selvstændig, men har ikke helt styr på tingene og derfor ønsker jeg jeres hjælp og håber i kan hjælpe mig!. Er den nogen som har forstand på en ''Tolkevirksomhed''? Hvor kan man lave rekvisition bilag til medarbejder? er der en program for det?
|
Hej m2005
Du opretter dig som en hver anden virksomhed, med CVR nummer (hvis du satser på at omsætte for mere end 50.000 på 12 måneder.
Når du laver fakturaer, har du et varernummer for de forskellige ydelser, lidt ligesom hvis det var forskellige varer du havde i fysisk forstand.
Skriv en time pris, og herefter hvor mange timer du har brugt på et givent projekt.
Denne faktura kan du fremsende til din kunde. dermed bliver pengene krævet præcis, som hvis du solgte en almindelig varer. Det er så op til dig om kunden skal betale netto kontant, eller om de skal have noget kredit, evt. NK8 eller lignende
De fleste regnskabsprogrammer tilbyder at man kan lave rekvisitions nummer på sine fakturaer/bilag, så det burde ikke blive noget problem..
håber mit råd kan hjælpe
Bedste hilsner
Birk