Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-Baserede løsninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er pga mit job i sagens natur meget begejstret for web-baserede løsninger. Hos b2bCRM leverer vi web-baseret CRM, men der findes jo også regnskabsprogrammer, projektstyring osv. Se f.eks:

www.e-conomics.dk
www.revilution.dk
www.timelog.dk
osv....

Fælles for disse koncepter er, at de traditionelt har været rene software løsninger, men er blevet tilgængelige som rene hostede løsninger.

Vil derfor gerne starte en debat om fordele og ulemper ved denne måde at tilbyde IT-Løsninger på.

Der er nogle helt åbenlyse fordele som jeg sagtens kunne nævne, men vil hellere lade jer komme på banen fremfor selv at starte debatten om en given fordel (ser jo personligt flest af dem).

Kommer der nogle guldkorn på banen, tillader jeg mig at bruge dem, ligesom andre jo også kan

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:10
Ulempen vil jeg sige primært ligger i afhængigheden af den leverandør man vælger at bruge - der skal virkelig være tillid til leverandøren, produktet samt alle de sikkerhedsmæssige aspekter af sagen.

Såfremt tilliden er etableret, så kan man begynde at kigge på de mange positive ting ved at outsource den slags opgaver, nogle af de mest væsentlige er klart:
- Intet teknisk ansvar for at systemet virker.
- Faste omkostninger, ikke nogen vild timeløn til en voldsom tekniker når det virkelig brænder på fordi serveren er crashet.
- Forhåbentlig ingen (eller mindre) bekymringer om backup.
- Ofte billigere samt lettere at op- og nedskalere efter behov.

Jeg tror tillid er nøgleordet for alt ved hostede løsninger, da du overlader en vigtig opgave som du er afhængig af til tredjepart, samt ikke mindst får dine data opbevaret der.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:22
AgerCon er med konsulentvirksomheden ITz ApS gået sammen om udviklingen af et webbaseret, frit økonomisystem på dansk. Systemet forventes lanceret i næste måned (marts 2006).

Forretningsidéen er, at selve software er frit tilgængelig og kan benyttes af enhver, men den vil samtidigt blive solgt som en webløsning for dem, som ikke selv vil have den installeret. Prisen vil være konkurrencedygtig med de andre webbaserede økonomiløsninger på det danske marked.

På sigt vil andre frie webløsninger (eksempelvis PHProjekt til projektstyring m.v. og osCommerce til webbutik) blive integreret med økonomisystemet, så der kan tilbydes samlede forretningsløsninger via internettet.

Idéen er, at virksomheder som vokser fra at benytte onlineløsningen, selv kan tage det hele hjem og tilpasse det deres egne behov. Og det skal de formodentlig have hjælp til...

Min virksomhed vil intet direkte have at gøre med webløsningen, men vil primært stå for undervisning og konsulentydelser samt koordineringen af hele infrastrukturen omkring projektet, hvor alle kan bidrage.

Men nu skal vi lige have infrastrukturen på plads og den første udgave frigivet først...
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:31
Dato: 2/8/2006 11:10:21 PM
Forfatter: Sune Christesen
- Intet teknisk ansvar for at systemet virker.
- Forhåbentlig ingen (eller mindre) bekymringer om backup.
...
Jeg tror tillid er nøgleordet for alt ved hostede løsninger, da du overlader en vigtig opgave som du er afhængig af til tredjepart, samt ikke mindst får dine data opbevaret der.

Virksomheden er selv ansvarlig for om de har adgang til deres regnskabsdata. Jeg har kendskab til en virksomhed, der blev erklæret konkurs, fordi revisoren ikke ville udlevere regnskabet.

Så sørg for altid at have dine regnskabsdata og bilag, så de kan vises på forlangende.

Derfor er det også let at gemme en sikkerhedskopi af hele sit regnskab i vores økonomisystem og sørg så også for at have kildekoden til systemet også, så det er muligt at installere og få vist dit regnskab, hvis du skulle være så uheldig, at din leverandøren af dit webregnskab er gået konkurs...

Dog skal det retfærdigvis siges, at de fleste systemer kan gemme i CSV-format, som så let kan indlæses eller konverteres til formater af andre regnskabssystemer.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 23:39
Dato: 2/8/2006 11:10:21 PM Forfatter: Sune Christesen

Er helt enig, og det er også det kritiske spørgsmål vi møder hyppigst. For at vise kunden vi har tænkt på dette, har vi så i leveringsbetingelserne indskrevet et punkt, hvor vi forpligter os til på bedste vis at hjælpe kunden med at få sine data ud af systemet, hvis han/hun ønsker det! Derudover, så kan kunden trække 99% af dataene ud når som helst gennem vores rapportgenerator. Vi kan eksportere til csv, alm excel, txt, html og doc. Så kunden skulle være dækket godt ind

Men du har ret, det er et meget centralt punkt

EDIT: Har selv forfattet et skriv om dette emne som kan ses her -> http://www.b2bcrm.dk/hvorfor.htm
Men advarer om, at det er meget farvet
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:47
Dato: 2/8/2006 11:38:54 PM
Forfatter: Casper Sigaard
Har selv forfattet et skriv om dette emne som kan ses her -> http://www.b2bcrm.dk/hvorfor.htm

Men advarer om, at det er meget farvet

Jeg synes, det er et meget godt skriv - farveløst eller ej
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)