Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af Aps med et hus i......

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har et Aps. Som ikke er aktivt. 

hvis jeg vælger ikke at få lavet årsrapport bliver det så ikke automatisk opløst af erhvervs og Selskabsstyrelsen? 

Så har jeg det "lille" problem. I  selskab er der et aktiv, et hus, der er et kredit foreningslivet lån i huset, som er ca det dobbelte af husets nuværende værdi. Der er betalt termin, m.m.

hvem / hvor overtager sådan et aktiv, men en al for stor gæld i? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det går hurtigere med lukning/tvangslukning ved at du afmelder direktøren (og evt revisor) så selskabet står uden ledelse.

Så vil du få brev med spørgmål om det skulle være en fejl, og du svarer selskabsstyrelsen at det er det ikke, der kan ikke findes nogen der vil påtage hvervet - det del tager let 1-2 mdr og så går der ofte 6 mdr mere med lukning. Sidste ledelse/direktør indkaldes til at afgive forklaring og skal svare 100% ærligt (ellers kan der opnås personligt ansvar). Skifteretten vil så normalt tvangopløse og kreditforeningen vil så skulle få hvad de nu kan, via en tvangsaktion. undlader du årsregskab vil du få rykkere og bøder i august september, og derefter går den videre med tvangslukning, men alt andet lig, vil det være senere end ved at afmelde ledelsen nu

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)