Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er omkostning ved at have et APS?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 591
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

ja en skattefri aktie ombytning, men kan det virkelig koste 25-26000 kr for to stk.

til at starte med fik vi vores to personlige lagt sammen til en aps med skattefri omdannelse og det kostede os ca 30.000 kr syntes vi også var dyrt og i den forbindelse ville vi have to holding selskaber, men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000

hvad ville du mene er fair for et aps og to holding og så 2 personlige selvangivelse ved godt der kan være stor forskel.

og så skulle jeg have en snak med banken om omlægning af lån og de var ikke meegt for det, og så gik jeg til vores revisor jeg havde lavet alt i budget skema det eneste var at regne vores nye løn ud med skat osv og å var han 1 time med ude i banken bom en regning på godt 5000 inkl moms er det ikke fuldstændig vandvittig

men det er jo svært at klage, og så har de ansvars fraskrivelse på selvskabet også det ville de have,

håber på hjælp

thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

selvstændig38:
men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000

Nu er det ikke "bare" lige at lave en skattefri aktieombytning. Det kræver at det holdingselskab som får aktier opnår en bestemmende indflydelse (stemmeflertal) eller mere end 50 % ejerskab. Så hvis I eksempelvis ejer 50 - 50 er løsningen ikke umiddelbart mulig. Udfordringen er ikke større end den kan løses men det er jer der kommer til at betale prisen.

Selv om der mode i at etablere holdingselskaber så vil det altovervejende være det billigste at etablere dette fra starten. Som I nu vil opleve er det ikke altid lige enkelt at få skubbet ind efterfølgende og så koster det....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

selvstændig38:

1

ja en skattefri aktie ombytning, men kan det virkelig koste 25-26000 kr for to stk.

2

og så skulle jeg have en snak med banken om omlægning af lån og de var ikke meegt for det, og så gik jeg til vores revisor jeg havde lavet alt i budget skema det eneste var at regne vores nye løn ud med skat osv og å var han 1 time med ude i banken bom en regning på godt 5000 inkl moms er det ikke fuldstændig vandvittig

3

det er jo svært at klage, og så har de ansvars fraskrivelse på selvskabet også det ville de have,

1

svært at sige - men du skal ha med i at det jo ikke blot er papir arbejde, men at revisor skal stå inde for det beløb han kommer frem med - så at sige "garantere" at den værdi han angiver, var tilstede den dag - og kan kreditorer siden vise, at det var der så ikke alligevel - så er det revisor der hænger på den - så det er ikke bare lige a at regne. jeg tror ikke der er standard pris, men synes man møder tal som - "det bliver ofte ca 10.000 kr per selskab" så 25 t for to stk er vel ikke usædvanligt - da regnskaber og aktiver jo kan være ganske forskellige og der skal vel ofte en fuld revision af sidste år med - Du kan jo indhente lidt tilbud - men usikkerheden ligger I de mange forskelle der kan være på aktiver

2

5000 inkl. moms = 4000 excl moms - vil ofte svare til et par timer for en revisor. Har der skulle forberedelse til med udregning af løn/skat og gennemsyn af budget og så transport og mødet med banken - så lyder 2 timer jo ikke usædvanligt i mine øre. Der finde naturligvis revisorer der hjælper til 1500 i timen eller til 3.000 kr - det skal jo dække både revisoren og ofte et kontor og måske noget hjælp.

3

ansvarsfraskrivelse er jeg måske ikke helt med på - normalt tager revisor jo ansvar for de tal han kommer med (ellers så vil revisor vel normalt specificere hvorfor der på nogle punkter ikke kan tages ansvar for området

Du kan se Tonny Skov har svaret her i tråden - ham kan du jo høre, om han har tid - han kan sagtens det her stof og er reel nok (tid ofte revisor problem her i starten af året)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:18

selvstændig38:

Ja, det kan det godt, men det behøver det næppe.

Nu er en skattefri aktieombytning ikke nogen større operation, især ikke hvis det oprindelige selskab har et revideret årsregnskab.

selvstændig38:
til at starte med fik vi vores to personlige lagt sammen til en aps med skattefri omdannelse og det kostede os ca 30.000 kr syntes vi også var dyrt og i den forbindelse ville vi have to holding selskaber, men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000

En skattefri virksomhedsomdannelse kan være en bekostelig affære, så det er måske årsagen til det relativt høje honorar.

Som jeg opfatter jeres situation, så mangler der kommunikation og en reel dialog med revisor omkring arbejdsopgaverne og ikke mindst et overslag over honorarer, hvilket i dog har fået på den forestående aktieombytning.

Jeg opfatter derfor også jeres indlæg her, som værende et udtryk for, at I gerne vil have andre til at vurdere jeres forhold og måske samtidig give jer et tilbud m.v.

Prøv eventuelt agere.dk eller lignende og få nogle tilbud på jeres opgaver. I vil formentlig blive overraskede over, hvor store forskelle der kan være i revisors honorarer.

Derfor bør I vælge ud fra, at der kan kommunikeres med den pågældende revisor og ikke kun prisen.

Held og lykke med projektet.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:21

Whiskey:

selvstændig38:
men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000

Nu er det ikke "bare" lige at lave en skattefri aktieombytning. Det kræver at det holdingselskab som får aktier opnår en bestemmende indflydelse (stemmeflertal) eller mere end 50 % ejerskab. Så hvis I eksempelvis ejer 50 - 50 er løsningen ikke umiddelbart mulig. Udfordringen er ikke større end den kan løses men det er jer der kommer til at betale prisen.

Selv om der mode i at etablere holdingselskaber så vil det altovervejende være det billigste at etablere dette fra starten. Som I nu vil opleve er det ikke altid lige enkelt at få skubbet ind efterfølgende og så koster det....

Enig Yes

Dog vil det være muligt, at i første omgang at få et fælles holdingselskab.

Herefter kan der være mulighed for en spaltning af holdingselskabet i 2 holdingselskaber, men kræver formentlig en tilladelse fra SKAT, hvis det sker indenfor 2 år, som jeg husker det, efter ombytningen.

I og med der ikke sker nogen ændringer i beskatningen eller udskydelse af skatten, så vil det være muligt at få en tilladelse.

Tonny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:43

Tonny Skov Pedersen:

selvstændig38:

hejsa

jeg håber det er ok jeg blander mig.

vi har et aps i dag, og vi skal give ca 18.000 kr. uden hæftelse for revisor og 2.000 kr så laver de vores selvangivelse

men nu vil vi gerne have et holding hver da vi er to ejer og en skatte fri omdannelse så det er skattefrit siger de ca 25-26000

hvad er der i at det er en skattefri omdannelse

hvor kan man finde en billigere revisor, skal siges vi har prøvet partner revison og nogle andre mellemstore, kan en lille selvstændig revisor gøre det væssentlig billigere, vi bogføre alt laver moms lønninger osv, kun til dt afsluttende som sendes med

hilsen

thomas

??? Så er det vist også betaltSkype-Wondering

Det kan I helt sikkert få væsentlige bedre og ikke mindst billigere.

Med en skattefri omdannelse, så mener du formentlig en aktieombytning til holdingselskab, eller..

Tonny

@ Selvstændig38

Hvis du ved uden hæftelse mener uden revision? og alene dermed et spørgsmål om regnskabsopstilling + skattebilag og selvangivelse, så lyder det meget dyrt og kunne få en til og overveje om der enten ligger en elendig bogføring, som skal korrigeres meget, eller indgår en del rådgivning i årets løb !? Selv hvis det er med revision, kan det godt gøres billigere, da jeg antager det er en mindre udlejningsejendom?

Vedr. omdannelsen => aktieombytning er jeg helt i tråd med Tonny ovenfor - Det kan gøres billigere..

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)