Ja du skal blot undlade at lægge moms på til din norske kunde - så skal denne nok selv stå for resten. Der er vist en toldgrænse på 350 Norske Kroner som køber skal holde sig under, men det er jo hans/hendes problem :)
Så som sælger er det ikke det store problem for dig. Det har det i hvert fald ikke været for mig, så det klarer du nok også.
Tillykke med interessen fra Norge da også! Fedt :)
Dvs. at jeg skal forberede mine norske privatkunder på, at de kommer til at betale norsk moms? Og at det er deres eget ansvar?
Og når du skriver, at toldgrænsen er hans/hendes problem, så mener du, at det bliver de opkrævet efterfølgende ved modtagelse, og at jeg reelt slet ikke har noget med dette at gøre.
Det lyder til, at du har fragtet malerier til Norge? Må jeg spørge hvilket fragtfirma, du brugte?
Tjah det ville da være god service lige at skrive det til kunden, men omvendt så ved "vi andre" jo også, at hvis vi handler uden for EU at der er noget, der hedder fortoldning. Deres ansvar, men jeg ville lige smide en mail for at de er obs på det ja.
Og ja du har ret - du har ikke noget med tolden at gøre. Det er købers ansvar.
Jeg har ikke fragtet malerier men en lysestage til Norge :) Brugte bare Post Danmark.
Dvs. at jeg skal forberede mine norske privatkunder på, at de kommer til at betale norsk moms?
Undskyld men hvorfor læser du ikke det fra Norsk told som du selv linker til?` Det fremgår jo tydeligt at køber kan slippe for at betale momsen, såfrem div. kriterier er opfyldt.