Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse af en aktieportefølje.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Pænt goddag, mit navn er Tobias jeg står og har et problem, som i jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg skal lave en markedsanalyse til aktie portefølje og jeg har løbet ind i en murer nogle steder, hvor jeg ikke kan finde nok information og det er her jeg håber i kan hjælpe mig, det er generelt for det dansk marked, men hvis i har information om et internationalt marked, er det også velkommende  .

Den information som jeg snakker om er for det mest tal og statistikker. Det ideelle data som jeg leder efter og mangler.

  • Hvor mange dansker handler med aktier, flere gane ugentligt ?
  • Hvor mange dansker har over 100.000 kr. i banken og som handler med aktier ?
  • hvor mange dansker  handler med aktier, i mere end en bank/platform ?

Hvis i kunne sende et link eller hvordan i fortrækker det, vil jeg være evigt taknemmelig,

Anden form for statistikker som kan give et overblik over aktie handel i Danmark, er også meget  velkommen.

Hvis nogle kender til danske aktie/investor foreninger, må i også meget gerne skrive dem.

Hvis i har andet finde information på dette område, så som artikler eller andet som i mener ville kunne havde en relevant,  vil det også tages imod med kys hånd.

I kan endte vælge at poste det her, eller kan i skrive det i en email til mig på Thr@tohr-consulting.com

På forhånd mange tak.

Med venlig Hilsen Tobias Højlund Rasmussen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Du kan prøve at henvende dig hos Dansk Aktionærforening (DAF). Du finder deres hjemmeside her! 

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se om du har skrevet det, men er det til en skole opgave eller overvejer du at starte et firma?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, her kan det være svært at finde noget sekundært data.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har til opgaven, eller hvor langt du er i forløbet, men I har sikkert også haft en masse teori om spørgeskemaer (interview former)

Hvis jeg var dig ville jeg lave en deskriptiv analyse hvor du har min. 100 respondenter som til sammen giver et repræsentativt udsnit. Der er sikkert flere spørgsmål som du ikke kan finde svar på, få dem fyret ned i et spørgeskema.

En god arbejdsmetode er altid at skrive ned hvad man vil finde information om til en given opgave, grupp´er herefter kategorierne med hvad du mener er let at finde(sekundær data) Det som du selv bliver nødt til at indsamle viden om smider du i primær data. 

Håber mit svar kan hjælpe dig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)