Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af CVR nummer til køb af bil

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg bruge mit CVR nummer til at købe en ny bil - og på den måde opnå rabat hos bilforhandleren - og med det samme sælge videre til familiemedlem?

Jeg vinder ikke noget ved det. Det skal ikke bruges i firmaregnskabet (som en er lillebitte virksomhed). Det er blot for at bilforhandleren kan få et CVR nummer, og familiemedlem dermed rabat.

Kan ikke læse mig frem til nogen steder at man ikke må...

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle forhandleren give dig rabat pga et cvr nummer ?

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhandleren vil kunne sælge bilen engros, altså uden garanti.

Mht videresalg for trådstarter vil jeg tro at de almindelige betingelser i købeloven gælder, så det kan jo blive dyre lærepenge.

bb

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det når bilforhandleren kun vil sælge engros, er det fordi den er i så dårlig stand at de ikke kan yde garanti. Jeg tænker det er en dårlig ide du har fat i :-)

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en spritny bil - flådeejer rabat

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

cvr giver fortabelse af forbrugergarantien - så hvis du kan leve med det - og bilen synes at være i orden - så kan du sagtens gøre det.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægen:
Det er en spritny bil - flådeejer rabat

 Ja, men er det større rabat end du vil kunne opnå ved almindelig forhandling ved privatkøb...

Som det nævnes er der nogle ulemper + nogle omkostninger ved vidersalg, registrering, arbejde mv.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan da også sagtens forhandle sig til rabat som privat, så hvad er forhandlerens argument for at dit familiemedlem ikke kan få samme rabat som du kan, som virksomhed?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle jeres svar.
Mit familiemedlem er/kan være en ret ihærdig forhandler, har prøvet men kan ikke som privat køber få det billigere.
Såvidt jeg har forstået, drejer flåderabat om at en specifik type bil kan forhandlerne købe til en god pris hos importørerne og dermed billigere. Sælges bare kun til "CVR-numre". Typisk Passat, Mondeo og nogle Mercedes modeller. Og det sparer penge i forhold til privatforhandling

Tilmeldt 11. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lægen

Fandt du nogensinde et svar på ovenstående emne?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)