Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto lukket - hvordan kan man så få momsen tilbage fra skat i en I/S virksomhed ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Håber I er kommet godt ind i det nye år.

Jeg står i den kedelige situation, at min bank (hvor jeg har privat konti) , har valgt at lukke virksomhedskontoen, da der ikke har været aktivitet på den, og at de mener at have sendt noget materiale til underskrivelse, som jeg ikke har sendt retur! ( hvilket overhovedet ikke passer) . Efter en længere telefonisk samtaler, "anbefaler" banken, at jeg finder en anden bank til virksomheden.

Problemet er bare, at virksomheden cirka har eksisteret i tre måneder, og vi ikke har haft noget salg endnu, da det hele stadig er under opbygning, og brugt vores egen løn til at dække virksomhedens udgifter ved opstarten, og dermed ønsker at få momsen retur, hvordan kan det lade sig gøre, nu hvor virksomheden IKKE har en NemKonto ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

1 det kan kun lade sig gøre ved at banken eller en anden bank laver en konto til dit CVR eller du får banken eller evt nemkonto til at tlknytte dit CVR til en personlig konto, men banken kan nægte sidstnævnte og så har du jo lidt op ad bakke foran

2 Du kan ha generelt ha problemer hvis du ikke på sigt får noget salg for så vil dine udgifter kunne forkastes hos skat hvis ikke der er indtægter overhovedet, men ellers skal du da i alle fald ha din moms tilbage.

Evt må du få skat til at hjælpe med at finde ET stede vil knytte dit CVR til en konto  det er kendt at de ofte sætter ind der, for de skal jo også af med den moms. Prøv om du -hvis alt andet kikser, kan hænge i røret hos skat og få deres hjælp - de ved godt hvad problemet er og de kan , helt som med private - sætte banker lidt igang nogen gange

Din bank kunne også lige knytte dit CVR til din personlige konto i bare 2 dage - så går momsen ind  men det er jo mildest talt ikke langsigtet. Det burde banken dog kunne overtales til hvis alt andet glipper

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusinde tak for dit fyldestgørende svar John!

Virkelig tusinde tak!
Jeg prøver at ringe imorgen.

Fortsat godaften / nat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)