Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges - Fast månedlig hyre og enkeltmandsvirksomhed - Hvordan er det lige med SKAT?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min situation: 

Jeg har en kontrakt på en fast månedlig indtægt.

Jeg har INGEN omkostninger i form af vare eller lignende.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som er momsregistreret og en erhvervskonto.

Regnestykket burde være nemt - jeg skal bare have hjælp til at forstå det, så her kommer mine spørgsmål:

Skal jeg både betale SKAT af det som kommer ind på min erhvervskonto OG det som jeg overføre til min privatkonto?

Hvad hvis jeg bare vælger at overføre ALLE pengene til min privatkonto?

Kan jeg komme til at betale for meget i skat?

I og med at jeg hverken har vare eller noget, burde det være nemt nok, men hvordan gør jeg det nemmest?

Mvh, Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

glem alt om bankkonto - det har intet med skat at gøre. Du betaler skat af din indtægt minus dine udgifter helt enkelt - læs her om det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  hvor det forklares hvordan man beskattes i personlig virksomhed

Pas på skat ikke kan hævde du er lønmodtager der omgår kildeskat - ved at være virkeligt selvstændig - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html hvor der er div underlinks - bl.a. til Bent Zimmermand, DFI, BDO og andre om problematikken - som måske slet ikke er et problem for dig 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 21:32

Hej John, 

Tak for svar, jeg havde allerede via google været inde på din blog, men fandt ikke de indlæg du linker til.

Jeg har et møde med en revisor på mandag, men jeg vil gerne være på forkant inden mødet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58

Mikkel Nyman:
Jeg har et møde med en revisor på mandag, men jeg vil gerne være på forkant inden mødet.
rigtig god ide - hør ham også om han ser noget som helst problem i forhold til ansat - og så bør selve regnskabet være superenkelt og ikke behøve den store assistance

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)