Jeg har forsøgt at få et overblik over kortudbydere - det er en jungle at få et klart svar på, hvem der er billigst.
Bruger i min nystartede shop Paypal og det koster 3,4 % + lidt. Det er dyrt, da mit ordreflow begynder at se fornuftigt ud.
Jeg kommer ikke til at skulle tage imod rene dankort, men får snart betalinger fra Sverige, England og Tyskland. Størstedelen af betalinger er med danske visa/Dankort.
Jeg vil anbefale dig at bruge epay som betalingsgateway, de har plugins til de fleste shoptyper (Magento, Prestashop mv.)
Og gennem dem en indløsningsaftale med Swedbank. De udbyder ikke rene DANKORT da det er NETS/Teller alene der gør det. Men du kan få betaling via VISA/Dankort, Mastercard mv.
Du skal du være opmærksom på at VISA betalinger har forskelige gebyrer alt efter om de er udstedt i Danmark eller udlandet.
Du er velkommen til at skrive hvis du skal bruge hjælp til noget opsætning.
Du kan se en oversigt hos epay med dem de har indløsningsaftaler med.
Det kører i den ene ende med NETS/Teller som tager et opstartsgebyr + årsgebyr for en indløsningsaftale til enten Dankort eller internationale kort.
Jeg kan ikke huske taksterne i hovedet. Men du skal altid tænk i:
opstartsgebyr
årssfee
transaktionsfee
Swedbank og Elavon ligger i den anden ende. De tager ikke noget opstartgebyr og deres årsfee er lavere end NETS.
Transaktionsfee forhandles individuelt, og kommer an på hvor meget volume du har, altså hvor mange penge de håndterer for dig. Til opstart er deres gebyrer formentlig ens for alle. Og når du kan dokumentere salg, så kan de genforhandles.
Jeg kan ikke huske med Euroline og Valitor, men jeg mener ikke de er ligeså hurtige og nemme at komme i gang med.
Der må da være nogen, der har prøvet at lave sammenlignende kalkulation på trans. fee på swedbank - Euroline - Elavon, og som ved hvem der ender med at blive billigst???