Hej Amino'er. Jeg har nu googlet, googlet og googlet, men kan simpelthen ikke finde en detaljeret beskrivelse af, hvordan man indberetter overskud i et interessentskab.. Jeg har i mange år haft en enkeltmandsvirksomhed, og der er det jo ret simpelt. Der skal jeg bare indtaste overskuddet i rubrikken "Overskud i selvstændig virksomhed" eller sådan noget. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør med et I/S. Jeg har et I/S med en partner, og nu skal vi indberette overskuddet til skat. Men hvordan gør vi? Bruges samme rubrik i vores private forskudsopgørelse? Skal overskuddet så deles med to, inden vi skriver ind? Eller er jeg helt forkert på den? Gode råd modtages med kyshånd. Mvh. Kenneth |
nej helt korrekt - Hvis ikke der er aftalt andet i ejeraftale så skal I dele resultatet med 2 og indberette hver i sær jeres halvdel hele vejen i gennem - og I skal jo inden ha sikret at varelager er korrekt med (ikke bare som køb men som værdi) og at I har lavet evt skatteregulering for ting som gaver, repræsentation, bespisning osv)
Her udvidet selvangivelse hvor I taster halve hver http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html
vh John Hannover