Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af overskud i I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Sportsway Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har nu googlet, googlet og googlet, men kan simpelthen ikke finde en detaljeret beskrivelse af, hvordan man indberetter overskud i et interessentskab..

Jeg har i mange år haft en enkeltmandsvirksomhed, og der er det jo ret simpelt. Der skal jeg bare indtaste overskuddet i rubrikken "Overskud i selvstændig virksomhed" eller sådan noget. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør med et I/S.

Jeg har et I/S med en partner, og nu skal vi indberette overskuddet til skat. Men hvordan gør vi? Bruges samme rubrik i vores private forskudsopgørelse? Skal overskuddet så deles med to, inden vi skriver ind? Eller er jeg helt forkert på den?

Gode råd modtages med kyshånd.

Mvh. Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Fra  Sportsway Skrevet kl. 09:44

Cookie - John Hannover:

nej helt korrekt - Hvis ikke der er aftalt andet i ejeraftale så skal I dele resultatet med 2 og indberette hver i sær jeres halvdel hele vejen i gennem - og I skal jo inden ha sikret at varelager er korrekt med (ikke bare som køb men som værdi) og at I har lavet evt skatteregulering for ting som gaver, repræsentation, bespisning osv)

Her udvidet selvangivelse hvor I taster halve hver http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

vh John Hannover

Hej John.

Tusind tak for svaret!

Så hvis vi IKKE har haft købt ting som gaver, repræsentation, bespisning osv., og heller intet varelager har, så er det bare at gøre som du skriver, og så er den skid slået? :-)

Mvh. Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

jep så er det bare at udfylde udvidet selvangivelse som i linket med halvdelen hver og gemme regnskab og alle bilag i 5 år hvis skat eller moms har spørgsmål

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Fra  Sportsway Skrevet kl. 22:06

Cookie - John Hannover:

jep så er det bare at udfylde udvidet selvangivelse som i linket med halvdelen hver og gemme regnskab og alle bilag i 5 år hvis skat eller moms har spørgsmål

vh John H

Fantastisk!

Tusind tak for svaret John, og god weekend.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)